سازمان آب به دنبال مذاکره با اکباتانیها نیست!

سازمان آب به دنبال مذاکره با اکباتانیها نیست!

در 72 گذشته دو نامه از مبدأ هیت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و شورای مدیران اجرایی فاز 1 و 3 به یک مقصد مشخص یعنی آب و فاضلاب استان تهران ارسال شده است.

روز دوشنبه ناگهان نامه هایی منتشر شد که هر دو مکتوبه مخاطبشان یک نفر و آنهم «مهندس پرورش» مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران بود. البته یکی از نامه ها به تاریخ 31 مرداد نگاشته شده بود و دیگری اول شهریور که همین تقارن زمانی قدری بر کنجکاوی ها می افزود.

پس از پیگیری های لازم مشخص شد که از مدتها پیش قرار بوده است مجید حسیبی در جلسه ای با مدیر عامل آب و فاضلاب مشکل افزایش قبوض آب مصرفی ساکنین اکباتان را بررسی کنند. (این مشکل از آنجا ناشی شده است که با افزودن آیتم هایی همچون «آبونمان فاضلاب» و «سهم آبفای روستایی» و «تبصره» افزایش خارج از حد تصوری در قبوض آب رخ داده است). پس از مدتی دست اندرکاران هیئت مدیره مرکزی متوجه می شود که مهندس پرورش در مقام مدیر عامل آب و فاضلاب در جلسه حضور پیدا نخواهد کرد و قرار است یکی از معاونانش پشت میز گفتگو بنشیند. با توجه به این مسئله تصمیم گرفته می شود که به جای مجید حسیبی به عنوان رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان نمایندگان منتخب در جلسه حضور پیدا کنند که قطعا این شکل رفتار در جهت حفظ شأنیت قدیمی ترین تشکل مدیریت مردمی اکباتان تلقی می شود.

اما ماجرا در همین نقطه خاتمه نمی یابد چون بعد از چندی نمایندگان هیئت مدیره مرکزی متوجه می شوند که معاونین مدیر عامل نیز قرار نیست پا به جلسه بگذارند و بعد از کلی پیگیری مشخص می شود که معاون یکی از شرکت های منطقه ای آب و فاضلاب استان تهران برای برگزاری نشست دو طرفه با نمایندگان شهرک اکباتان انتخاب شده است که این مسئله اصلا به مذاق مدیران شهرک خوش نمی آید.

به هر صورت دو نامه از درون شهرک اکباتان به آب و فاضلاب استان تهران ارسال شده است که می توان آن را به نوعی اعتراض ضمنی و زیر پوستی به همین مسئله عنوان کرد. در نامه نخست که از طرف هیئت مدیره مرکزی و به امضای مجید حسیبی ارسال شده است بررسی و تصمیم گیری مشکلات موجود با تعیین «وقت قبلی» درخواست شده و در دومی که اندکی لحن تندتری نیز دارد آمده است: «دستور فرمایید به جهت جلوگیری از ایجاد نارضایتی بیشتر برای هزاران خانوار ساکن که بیش از 90% آنان از کارکنان دولت یا بازنشسته می باشند در اولین فرصت ممکن وقت جلسه ای تعیین تا با حضور جنابعالی و مسوولین شهرک موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد».  

نامه دوم به امضای ابوالقاسم میر حیدری دبیر شورای مدیران اجرایی فاز 1 و 3 رسیده است و جالب اینکه رونوشت هایی برای استانداری تهران جهت استحضار و همچنین دفتر دکتر شیخ نماینده فعلی مجلس را دارا می باشد.

فعلا مشخص است که شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمایل چندانی به برگزاری جلسه با اکباتانی ها ندارد اما باید منتظر ماند تا مشخص شود پیگیری ها به چه نتیجه ای می رسد.

نکته مهم دیگر این داستان خارج شدن شورایاری اکباتان از چرخه پیگیری مشکلات اینچنینی شهرک اکباتان است. تا پیش از این و با حضور دبیر سابق شورایاری قطعا یک بخش کار را نیز شورایاری بر عهده می گرفت یا حتی یک مکاتبه ساده با سازمانهای مورد نظر صورت می پذیرفت، اما مثل اینکه با حضور ربابه تبریزی در سمت دبیر جدید شورایاری فعلا کارهای مهم تری از قبوض پرداختی ساکنین وجود دارد!

 

خبر مرتبط: تورم 100% قبوض آب شهرک را چه کسی پاسخگو است؟              

منتشر شده در چهارشنبه 3 شهريور 1395       کد خبر : 4719
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح