کلنگ ساخت نیروگاه در مگامال به سنگ خورد!

کلنگ ساخت نیروگاه در مگامال به سنگ خورد!

اواخر تیرماه امسال کلنگ زنی افتتاح نیروگاه کوچک تولید برق در مگامال حسابی توجهات را در شهرک اکباتان به خود جلب نمود اما حالا پس از گذشت تنها 3 ماه افراد مطلع خبر از عدم امضای قرارداد ساخت نیروگاه مذکور می دهند!

به گزارش سایت خبری اکباتان، مدیر عامل جوان و جویای نام مگامال نیاز داشت تا حضور خود را بیش از پیش به اثبات برساند برای همین بلافاصله پس از امضای تفاهم نامه اولیه ساخت نیروگاه تولید برق در مگامال مراسم کلنگ زنی به راه انداخت و عنوان پرطمطراق «مگامال 97» را برای مجموع تلاشهای خود رونمایی کرد.

اما حالا پس از گذشت 3 ماه و بنا بر اعلام افراد کاملا مطلع قراداد ساخت نیروگاه با مخالفت نهادهای بالادستی شرکت نگین (مجری مگامال) مواجه و قرارداد این موضوع به امضاء نرسیده و احتمالا سرنوشت پروژه ساخت نیروگاه کوچک تا اواسط سال آینده هم مشخص نخواهد شد و بدین ترتیب یکبار دیگر بدبینی مفرط برخی افراد نسبت به کلیت اجرای مراسم کلنگ زنی در جامعه تا حدود بسیار زیادی تقویت می شود.   

این اتفاق در حالی صورت گرفته است که در مراسم افتتاحیه یا همان کلنگ زنی، پیمانکار ساخت نیروگاه در جملاتی که در جمع حاضرین بیان نمود از سرمایه گذاری 4 میلیاردی شرکت متبوعش برای راه اندازی فاز نخست سی اچ پی (نیروگاه کوچک) سخن به میان آورد و ضمن اشاره به تولید 2 مگاوات برق در فاز نخست از افزایش این عدد به 10 مگاوات در آینده نیز خبر داد.   

اما با تمام این تفاسیر فعلا احداث نیروگاه با یک سنگ بزرگ مواجه شده و در این میان سرنوشت وعده هایی که برای تولید برق و استفاده در سیستم داخلی مگامال داده می شد، مشخص نیست.

سید یاسر نیازی مدیر عامل شرکت نگین آرای آسیا در گفت و گویی که خرداد ماه سال جاری با 4 اکباتان داشت (اینجا را بخوانید) از پیش بینی های صورت گرفته برای تأمین حدود 60 درصد از برق مورد نیاز مگامال پس از آغاز به کار مرحله نخست پروژه نیروگاه یعنی همان 2 مگاوات مذکور سخن گفته بود و حالا شاید بد نباشد که این پرسش مطرح شود که خلاء آن 60 درصد برق تولیدی برنامه ریزی شده چگونه  پُر خواهد شد؟

منتشر شده در چهارشنبه 2 آبان 1397       کد خبر : 8412
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح