طلبکار 60 میلیاردی مگامال با حکم دادگاه طلبش را وصول کرد

طلبکار 60 میلیاردی مگامال با حکم دادگاه طلبش را وصول کرد

شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در نهایت موفق شد طلب 60 میلیاردی خود را طی رأی صادره دادگاه و با در اختیار گرفتن 7 باب واحد تجاری در مجتمع مگامال شهرک اکباتان وصول نماید.

به گزارش «4 اکباتان»، همانطور که پیش از این نیز توسط همین رسانه اطلاع رسانی شده بود (اینجا را بخوانید) حکم دادگاه پرونده معروف به «ایرانیان» به مراحل پایانی خود نزدیک گردید و موسسه سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک تجارت با دراختیار گرفتن 7 واحد تجاری طلب خود را پس از حدود یک دهه بدست آورد. نکته مهم این اتفاق خالی کردن بسیار سریع یکی از مغازه ها توسط «برند» مستقر و تحویل به مالک جدید بوده است!   

مغازه ها از حساب چه کسانی برداشت شدند؟

طبق اعلام رامین احمدی نائب رئیس شرکت نگین آرای آسیا و سهامدار اصلی گروه حقیقی های مگامال، در حدود 3 سال پیش صورتجلسه ای برای پرداخت بدهی موسسه ایرانیان تنظیم و قرار بود مغازه هایی از «سهم» سهامداران حقیقی به این موسسه واگذار شود که در لحظه آخر این امر منتفی شده است. موردی که می شود با استناد به آن مسوولیت این بدهی را متوجه «حقیقی ها» قلمداد کرد.  

احمدی همچنین افزود: «در صورتجلسه تنظیمی یک پیوست نیز وجود داشت که حتی مشخصات مغازه هایی که باید واگذار می شدند نیز به تفکیک نوشته شده بود اما در لحظه پایانی یکی از مدیران ارشد مهرگان طی تماسی تلفنی با مدیرعامل وقت نگین این روند را متوقف نمود.»

تغییر در میزان داشته های سهامداران

کم شدن 7 باب مغازه از میزان داشته های سهامداران حقیقی مگامال قطعا یک پیام مهم در دل خود دارد و آنهم اینکه «گوی برفی بزرگ» ذره ذره در حال آب شدن است و این اصلا خبر خوبی برای سهامداران حقوقی یعنی گروه سرمایه گذاری مهرگان نیست. طبیعتا با توجه به بدهی های افسار گسیخته مگامال که هر سال افزایش می یابد (تنها یک نمونه از آن بازپرداخت وام 100 و خرده ای میلیاردی بانکی می باشد) کاهش داشته های «حقیقی ها» یعنی «شاید» بدهی ها از مقدار داشته های آنها فراتر رفته باشد که همین مورد می تواند نگرانی سایر شرکا را در پی داشته باشد. البته این مورد برای اثبات نیازمند بررسی های دقیق تر می باشد.    

ادامه یا اتمام پروژه، شاید وقتی دیگر!

برای ادامه، اتمام و یا حتی به یک نقطه مشخص رساندن پروژه مگامال نیاز به پول است و هنگامیکه سهم برخی سهامداران در حالت کاهشی قرار گیرد و ادامه کار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تلقی نشود، طبیعی است که سرمایه گذاری برای ادامه پروژه به سختی یا حتی در وضعیت «نشدنی» قرار خواهد گرفت و اینجا است که سرانجام چاله ی عمیق 15 ساله برای همسایگانش نامشخص باقی می ماند.

مگامال این روزها در موقعیتی نامشخص و نامعین روزگار می گذارند. اگر حساب و کتابی انجام شود مشخص می شود که حقیقی ها چقدر از سهمشان باقی مانده و تا کجا می توانند پیش بروند. در سوی مقابل حقوقی ها هم شاید ندارند که بدهند و یا شاید ...

جمع و جور کردن پروژه مگامال حتی به صورت موقت و مقعطی کار بسیار دشواری است و کارنامه ای کاملا ناموفق از ایده و تلاش بخش خصوصی در این زمینه به جا مانده است. دیگر می توان از وعده های گذشته با عنوان خاطرات شیرین همان ایام یاد کرد. خاطراتی طی آنها قرار بود اکباتانی ها از یک فضای سبز ویژه بهره مند شوند، مسیر ورود و خروج مجزا برای مگامال وجود داشته باشد و کلی خدمات منحصر به فرد فرهنگی دریافت کنند.

حالا باید تنها گفت یادش بخیر!

منتشر شده در دوشنبه 12 اسفند 1398       کد خبر : 9754
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح