اعلام جوایز تیم‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا

به گزارش 4اکباتان گل نوشت: کشور قطر یک سال پس از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در تلاش است تا از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ میزبان بهترین تیم‌های این قاره باشد.
 
۲۴ تیم در هجدهمین دوره مسابقات از امشب در شش گروه با هم رقابت می‌کنند. با توجه به رشد فوتبال آسیا و حضور پررنگ ستاره‌های آسیایی در سرتاسر جهان، هواداران فوتبال می‌توانند خود را برای تماشای بازی‌هایی هیجان‌انگیز و زیبا آماده کنند. علاوه بر این، جوایز هنگفتی به تیم‌هایی که در این تورنمنت موفقیت کسب کنند خواهد رسید.
 
قهرمان جام ملت‌های آسیا چقدر دریافت خواهد کرد؟
 
اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز ارقام رسمی را برای جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ اعلام نکرده، اما مشخص است که مجموع جوایز در مقایسه با سال ۲۰۱۹ که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت برای اولین بار به همه شرکت‌کنندگان جایزه اهدا کند، تغییری نخواهد کرد.
 
مجموع جوایز این تورنمنت ۱۴٫۸ میلیون دلار تعیین شده و قهرمان ۵میلیون دلار می‌گیرد که تقریبا یک‌سوم سهم کلی است. تیم دوم ۳میلیون دلار دریافت می‌کند و دو بازنده نیمه‌نهایی هر کدام یک میلیون دلار به جیب خواهند زد. تمام ۲۴ تیم شرکت‌کننده نیز ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خواهند داشت.
 
مقایسه پاداش جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر با سایر مسابقات بین‌المللی
 
جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا قرار است به طور همزمان و به فاصله یک روز از هم در زمستان امسال آغاز شوند. قهرمان جام ‌ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ مبلغ ۷میلیون دلار خواهد گرفت که نسبت به قهرمانی ۵میلیون دلاری سنگال در سال ۲۰۲۱ به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.
 
مجموع جوایز کوپا آمریکا ۲۰۲۴، رویداد شاخص آمریکای جنوبی، کمی بزرگتر از مسابقات بین‌المللی فوق‌الذکر است؛ کشور قهرمان سال ۲۰۲۴ جایزه بزرگ ۱۰میلیون دلاری دریافت خواهد کرد در حالی که نایب‌قهرمان ۵میلیون دلار خواهد گرفت.
 
و در مورد مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ که در آلمان برگزار می‌شود، یوفا اعلام کرده که قهرمان امسال در صورت پیروزی در تمام بازی‌های گروهی خود حداکثر ۳۰٫۹ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت در حالی که نایب‌قهرمان ۳ میلیون دلار کمتر دریافت خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
منتشر شده در شنبه 23 دي 1402       کد خبر : 10967
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح