باز هم غیبت گروه 4 در جلسات امناء اکباتان

باز هم غیبت گروه 4 در جلسات امناء اکباتان

باز هم جلسه امناء شهرک اکباتان شاهد غیبت 4 عضو همفکر شورایاری این مجموعه بود اما در سمت مقابل هر 6 نماینده نهادهای اجتماعی (مدارس، بسیج، هیئت های مذهبی، شهرداری، امامان جماعت و سازمان های مردم نهاد) با هماهنگی های صورت گرفته خود را به سرای محله رساندند تا رسمیت مورد نظر ایجاد و نشست مذکور تشکیل شود.

در ابتدای جلسه سید باقر قائم مقامی در مقام نماینده شهرداری نسبت به موازی کاری و مداخله صورت گرفته در خصوص برگزاری دیدار با سرپرست جدید شهرداری ناحیه 6 تذکر داد که برای لحظاتی گفت و گوی رفت و برگشت میان وی و سعید رهنما مسوول اطلاع رسانی امناء اکباتان در جریان بود. پس از این جریان نیز طیبه مسلمی (نماینده مدارس) با صراحت سعید رهنما را مخاطب قرار داد و پرسید: با این عجله که به دیدار سرپرست رفتید چه نتیجه ای به دست آوردید!؟ که البته این پرسش از سوی مخاطب مورد نظر بی پاسخ باقی ماند.  

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کافتری (نماینده امامان جماعت) صحبت هایی در خصوص کانالیزه شدن ارتباطات با سازمانها و نهادهای مرتبط با امناء به انجام رساند و مهرداد خوانساری (نماینده سازمان های مردم نهاد) اعتراض خود را به یکجانبه گرایی برخی اعضای شورایاری و توهین به نمایندگان سازمانها و نهادها اعلام نمود. اشاره مستقیم خوانساری به دخالت یکی از اعضای شورایاری اکباتان در حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد بود.

اما این پایان ماجرا نبود چون اعضای امناء نسبت به عدم همراهی تعدادی از شورایاران شهرک اکباتان با مجموعه امناء گلایه مند بودند و رفتارها و برخوردهای تعدادی از اعضای شورایاری اکباتان با سایر اعضای امناء را خلاف شئونات اخلاقی قلمداد نمودند. درد دلهای این افراد تا جایی پیش رفت که غلامرضا سرآبادانی دیگر عضو شورایار مراتب ناراحتی و شرمساری خود را از نحوه برخورد و رفتار شورایاران ابراز و به صورت تلویحی عذر خواهی نمود.

در لحظات باقی مانده تا پایان جلسه تنها اتفاق رخ داده قهر سعید رهنما و ترک جلسه توسط وی بود. به نظر می رسید ناراحتی او از شدت انتقادات وارد شده باشد.    

در پایان جلسه شرحی از مذاکرات صورت گرفته به عنوان صورتجلسه تنظیم گردید که البته یکی از مهمترین قسمت های آن بند هفتم می باشد که در آن آمده است: «غیبت دسته جمعی 4 نفر از اعضای شورایاری برای چندمین بار در جلسه به منظور انداختن جلسه از رسمیت که موفق نشدند و 9 نفر دیگر در جلسه حضور پیدا کردند و جلسه رسمی شد. این جلسه نهمین جلسه ای است که جناب ایمانی و ششمین جلسه ای است که سرکار خانم تیرا غیبت داشته اند و عملا طبق دستور العمل آیین نامه داخلی این دو عضو شورایاری و امناء لغو عضویت می شوند. مراتب به ستاد ارجاع می گردد».

توضیح: امناء محلات مجموعه ای هستند شامل 7 عضو شورایاری که از طرف مردم انتخاب می شوند و 6 نماینده از طرف نهادهای اجتماعی محلی همچون مدارس، مساجد، بسیج و ... که طی جلساتی ماهانه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محدوده محلات را پیگیری می کنند. 

منتشر شده در يكشنبه 9 خرداد 1395       کد خبر : 4145
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح