چاههای اکباتان، قلک پر منفعت اداره آب منطقه ای؟

چاههای اکباتان، قلک پر منفعت اداره آب منطقه ای؟

معمای حق النظاره چاههای آب شهرک اکباتان از آن دست معادلاتی است که احتمالا با هیچ استدلالی حتی نمی توانید به جواب درست آن نزدیک شوید چه برسد که بتوانید آن را حل کنید!

هنوز مشکل افزایش چند صد درصدی حق النظاره های چاههای آب در شهرک اکباتان که به یکبار از 1 میلیون تومان در سال 89 به 11 میلیون تومان در سال 90 رسیده است حل نشده است که حالا قبض های جدید که به تاریخ سال 95 صادر شده است از عدد باور نکردنی 112 میلیون تومان در سال حکایت دارد!!؟

این امر در حالی رخ داده است که واقعا معلوم نیست مبنای محاسبه و تحلیل اداره آب منطقه ای استان تهران بر پایه چه عواملی صورت گرفته است که حالا باید ساکنین شهرک اکباتان که عمده آنها نیز از بازنشستگان نهادهای دولتی هستند تن به انجام آن بدهند.

قبض های جدید مورد اشاره طی روزهای گذشته به دفاتر اجرایی مدیران عامل بلوکها ارسال شده و جالب اینکه تهدیدهایی مبنی بر «پلمب تجهیزات بهره برداری چاههای آب» نیز ضمیمه آنها می باشد. البته تهدیداتی اینچنین طی هفته های گذشته نیز به دفعات رخ داده که در مقابل شورای مدیران اجرایی فاز 1 و 3 پاسخ داده که دفاتر اجرایی بلوکها هیچ مشکلی با پلمب چاهها ندارند اما در عوض اداره آب منطقه ای استان تهران باید مسوولیت خشک شدن فضای سبز چند هکتاری بلوکها را بر عهده بگیرد و این مسئله قطعا از نگاه رسانه ها مخفی نخواهد ماند.

اما در سمت دیگر این ماجرا هیئت مدیره مرکزی اکباتان نیز منفعل نمانده است و طی ارسال یک نامه مکتوب مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است. در بخش خواندنی نامه هیئت مدیره مرکزی اکباتان آمده است: «خواهشمند است دستور فرمایید از اخطار و تهدید بلوکهای شهرک اجتناب نمایند».

موارد مذکور در شرایطی رخ داده که به نظر می رسد هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان می تواند ظرفیت بیشتری از اعمال فشار را برای تعامل با اداره آب از خود به نمایش بگذارد چون بی شک سابقه سی و اندی ساله این مجموعه پشتوانه بسیار قابل ملاحظه ای در این خصوص به شمار می آید. مضاف بر اینکه رسانه های تأثیر گذار کشور نیز در این مرحله می توانند عضای دست هیئت مدیره مرکزی و همچنین بلوکهای شهرک اکباتان قلمداد شوند.

همه این راهکارها شاید به جایی ختم شود که اداره آب منطقه ای استان تهران متوجه این قضیه شود که چاههای آب اکباتان قلک پر منفعت این سازمان به حساب نمی آید.   

منتشر شده در يكشنبه 16 خرداد 1395       کد خبر : 4194
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح