کشاورزی ایرانیان در زمین‌های خارجی

کشاورزی ایرانیان در زمین‌های خارجی

اقتصاد نیوز به نقل از روزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت از کشت فراسرزمینی نوشت: یک ایرانی در کشور برزیل ۶۰ هزار هکتار ملک را خریداری کرده و هم اکنون در حال تولید محصولات کشاورزی است.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، درباره امکانات کشت فراسرزمینی برای اقتصاد کشاورزی ایران، اظهار کرد: کشورهایی از جمله روسیه، اوکراین، قزاقستان، آفریقا، برزیل و غنا - با توجه منابع آبی و خاکی مناسبی که دارند- می‌توانند در راستای انجام کشت فراسرزمینی مورد توجه ما باشند. آن طور که «خانه ملت» گزارش داده، او در ادامه گفت: در این راستا بخشی از محصولات کشاورزی مانند ذرت و دانه‌های روغنی که در بلندمدت وارد می‌کنیم را می‌توانیم در مناطقی که مناسب کشت فراسرزمینی هستند، تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی سپس اعلام کرد: می‌توانیم در راستای کشت فراسرزمینی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت کنیم. در شرایط حاضر نیز یک ایرانی در کشور برزیل ۶۰ هزار هکتار ملک را خریداری کرده و هم اکنون در حال تولید محصولات کشاورزی است.

او گفت: اگر امکان دارد از نظر مقررات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خرید ملک کنند، کما اینکه در کشت فراسرزمینی قراردادهای ۲۵ تا ۴۹ سال نیز می‌تواند بسته شود. در حال حاضر نزدیک ۲۵۰ هزار هکتار را ایرانی‌ها یا مالک شده‌اند یا قراردادهای بلندمدت‌اند و نزدیک یک میلیون هکتار هم در حال مذاکره و بحث است که به قرارداد منجر شود.

منتشر شده در يكشنبه 30 خرداد 1395       کد خبر : 4310
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح