از سال 94 شارژ نداده ام اما یک نفر پیگیر من نیست!

از سال 94 شارژ نداده ام اما یک نفر پیگیر من نیست!

مرتضی دانشمند بازرس و خزانه دار سابق بلوک 16 در اظهار نظر خود انتقاداتی را در خصوص عملکرد هیئت مدیره مرکزی و شورایاران اکباتانی مطرح و به تشریح مشکلات موجود در محل زندگی خود پرداخت.

وی که تا سال 93 سابقه عضویت در هیئت مدیره، بازرس و خزانه دار بلوک 16 را دارا بوده در زمینه عملکرد مدیران محلی شهرک اکباتان معقتد است: ساکنین از عملکرد هیئت مدیره مرکزی در شهرک اکباتان چیزی لمس نمی کنند چون عملا اکباتان پارکینگ مترو شده و مجتمع مگامال نیز معلوم نیست به دنبال چه چیزی است؟ هیئت مدیره مرکزی سالیان سال است که کار خاصی انجام نمی دهد و تنها به دریافت حق عضویت از بلوکها اقدام می کند. در خصوص شورایاران اکباتانی نیز باید بگویم که پیش از انتخاب شعارهای همه پسندی می دادند اما آنها نیز پس از انتخاب عملکرد قابل توجهی نداشته اند.

دانشمند در خصوص مشکلات بلوک محل زندگی خود نیز اذعان کرد: 25 سال است که رئیس هیئت مدیره بلوک ما تغییر نکرده. در هر دوره ایشان ابتدا اعلام می کند که حضور نخواهد داشت اما در نهایت تصمیم می گیرد به خاطر مردم حضور پیدا کند! اگر می شد این دست افراد را در بلوکها جا به جا کرد وضعیت اکباتان اینگونه نبود. البته در بعضی بلوکها مردم به صراحت گفتند هیئت مدیره را نمی خواهیم و توانستند هیئت مدیره را عوض کنند. کار ما در بلوک 16 به جایی رسیده که پیشنهاد داده اند را اساسنامه را تغییر دهند و بر این اساس ساکنین حق انتخاب خزانه دار را به هیئت مدیره تفویض کنند در حالیکه خزانه دار باید طبق نظر مجمع انتخاب شود تا استقلال کاری خود را از دست ندهد.

وی همچنین افزود: باورش سخت است اما بنده از سال 84 خواهان دریافت فرمول محاسبه شارژ در بلوک خود هستم و متأسفانه به نتیجه مشخصی نرسیده ام. بالاخره دریافت شارژ باید بر اساس یک فرمولی تعیین و دریافت شود اما در جواب پیگیری های من تنها گفته می شود که از سال 68 یک رقمی تعیین شده و هر سال یک درصدی به آن اضافه شده است! این جواب در حالی مطرح می شود که در بسیاری از بلوکهای اکباتان شارژ بر اساس متراژ، پایه و حتی نفرات محاسبه می شود. به همین دلیل هم در اعتراض به عدم مشخص بودن شیوه دریافت شارژ از سال 94 شارژ نداده ام و جالب است که یک نفر پیگیر دریافت شارژ ماهیانه از من نیست و کسی شکایت نمی کند. حتی شنیده ام که به عوامل اجرایی گفته اند به فلانی کاری نداشته باش!!

عضو سابق هیئت مدیره بلوک 16 در ادامه گفت: سازمان تأمین اجتماعی بلوک ما را 65 میلیون تومان بابت حق بیمه یک کارگر جریمه کرده است. در حالیکه خود این شخص در دفتر اسناد رسمی و طبق یک اقرار نامه قانونی اعلام کرده که هیچ ادعایی بابت بیمه سالهای کاری خود نداشته و همچنین اظهاراتش در اداره کار و هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف مبنی بر افزایش سابقه بیمه کذب بوده است. اما با این حال بلوک به دلیل سوء مدیریت با جریمه چند ده میلیونی مواجه شده است.

دانشمند در پایان در خصوص مهمترین علت بوجود آمدن چنین مشکلاتی معقتد است: بدون شک ساکنین مقصر هستند چون آنها مشارکت نمی کنند و همین مسئله فضای امنی را برای بسیاری بوجود آورده است. در موارد متعددی هم که ساکنین در مجمع شرکت می کنند، خواهان پایان یافتن سریع آن هستند و اجازه نمی دهند به مسائل آنطور که باید رسیدگی شود. طبق اساسنامه خرداد هر سال باید مجمع سالیانه بلوک برگزار شود اما تازه قرار است جمع همین هفته یعنی اواخر تیرماه مجمع برگزار شود که احتمالا به دلیل نرسیدن به حدنصاب لازم جلسه به 15 روز آینده و در اواسط مرداد موکول خواهد شد. یعنی درست در وسط فصل تابستان که بسیاری به علت مسافرت و تعطیلات امکان حضور پیدا نخواهند کرد.      

تذکر: تصویر اقرارنامه مورد ادعای مرتضی دانشمند در ادامه آمده است.

منتشر شده در يكشنبه 20 تير 1395       کد خبر : 4434
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح