مجید حسیبی: خبرنگاران اکباتانی اعاده حیثیت کنند

مجید حسیبی: خبرنگاران اکباتانی اعاده حیثیت کنند

مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان در خصوص حاشیه های پیش آمده توسط یکی از عوامل منتسب به جامعه رسانه ای، خواستار معرفی بیشتر فعالان واقعی حوزه خبر و رسانه شد.

حسیبی در تشریح بیشتر این مطلب افزود: خبرنگاران بی شک انسانهای تأثیر گذاری در محیط پیرامونی خود به شمار می روند و به دلیل همین اهمیت حضور این افراد در روزگار فعلی ما قطعا قابل کتمان نیست اما متأسفانه همین اهمیت شغلی و تأثیرگذاری موجبات سوء استفاده یکی سری افراد محدود را فراهم آورده است.

رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان در ادامه گفت: تنها داشتن کارت خبرنگاری دلیل موجهی محسوب نمی شود برای بیان صحبت های غیر واقعی، بدون پشتوانه و نشر اکاذیب آنهم در شرایطی که اصلا رسانه رسمی دارای مجوز مشخص وجود ندارد و این عده با توجه به داشتن مدارک صوری خبرنگاری، پای شبکه های اجتماعی و موبایلی می نشینند و هر مطلبی را به هر کسی که مدنظرشان است نسبت می دهند. باید حالا که رسانه های رسمی مجازی و مکتوب در شهرک اکباتان فرآیند انتشار اخبار را بر عهده گرفته اند، تشکل یا گروهی نیز ایجاد شود که مردم خبرنگاران واقعی را بشناسند و زمینه های سوء استفاده برخی از بین برود.

موسس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان با اشاره به بروز برخی حواشی پیش آمده توسط یکی از عوامل منتسب به جریان رسانه ای اکباتان خاطر نشان کرد: پس از بروز حواشی های رخ داده در شهرداری ناحیه 6 تعدادی با من تماس گرفتند که حالا چه باید کرد؟ من در پاسخ آنها گفتم از حضور خبرنگاران قلابی جلوگیری کنید. به نظر من خبرنگاران واقعی شهرک اکباتان که اتفاقا زحمات بسیاری را متحمل می شوند و حتی خود مجموعه هیئت مدیره مرکزی نیز تعامل بسیار خوبی را با آنها دارا می باشد، باید از طریق مراجع قانونی نسبت به اعاده حیثیت شغلی خود اقدام کنند. در این راه هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان نیز در حد توان حمایت های خود را به انجام خواهد رساند تا میان افرادی که واقعا زحمت می کشند و آنهایی که تنها به فکر سوء استفاده از این مسائل هستند مرز بندی های مشخصی ایجاد شود.

در همین خصوص روز گذشته سید باقر قائم مقامی جانشین رئیس اداره فرهنگی اجتماعی ناحیه 6 هم به منظور جلوگیری از تکرار برخی حواشی رخ داده، پیشنهاد تشکیل کارگروه خبرنگاران فعال سطح ناحیه را ارائه کرده بود.

منتشر شده در دوشنبه 28 تير 1395       کد خبر : 4482
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح