چرا روی آنتن خودت را با چادر معرفی می کنی؟

چرا روی آنتن خودت را با چادر معرفی می کنی؟

هفته نامه تماشاگران امروز در آخرین شماره اش مصاحبه مفصلی را با جواد یحیوی انجام داده که طی سالهای گذشته به صورت کامل در صدا و سیما ممنوع الکار بوده است.

وی در این گفت و گو از موضوعات مختلفی در عرصه فرهنگ صحبت کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست. به همین دلیل مهمترین بخش های گفت و گوی وی در ادامه آمده است.

مجری ما سخنگوی سیستم است

 آقای لاریجانی روی آنتن زنده تلویزیون آمد و نشست گفت ما باید تکلیف مان را با تو روشن کنیم. وقتی ماهواره در این مملکت غیرقانونی و غیراخلاقی و غیردینی است، مجری ما که سخنگوی سیستم است نباید درباره آن حرف بزند. آن زمان آوردن اسم ماهواره در تلویزیون باعث توبیخ و ممنوع الکاری شد اما امروز باید بجنگیم برای اینکه آگهی فیلم های سینمایی مان را جم پخش می کند جلویش را بگیریم یا نگیریم.

فرزاد حسنی گوله گوله اشک می ریخت

فرزاد حسنی در ماجرای گفت و گو با رادان (رئیس پلیس پایتخت) می خواست که کار را به همان شکلی که دیدیم انجام بدهد. برای اینکه قبلش یک مجموعه گفتگوهایی انجام داده بود که مردم خیلی آنها را دوست نداشتند. برای همین می خواست یک جایی به نفع مردم خودی نشان بدهد.

وی در برنامه محرمانه در دفتر آقای هاشمی با او گفتگو کرد. با ناطق گفتگو کرد. ناطق داشت خاطرات ورود امام و 12 فروردین را می گفت، فرزاد گوله گوله اشک می ریخت. بعد از برنامه ناطق بهش گفته بود: «آخه فلانی من که خودم اونجا بودم اینجوری اشک نمی ریزم، آن وقت تو...». از فیدبکی که از آن گفتگوها گرفته بود، یک مقدار ناراضی بود. اینکه فرزاد باهوش است، سواد اجرا دارد و ویژگی های خاصی دارد که خیلی از امروزی ها ندارند، در این شکی نیست.

شبکه ایرانیان زیرمجموعه همان پکیج بود

یک جایی من گفتگو کردم که باعث دلخوری رضا رشیدپور شد. اول حرفم این بود که چرا فضای فرهنگی و رسانه ای در سرزمین ما آنقدر باثبات نیست که یک چهره فعال رسانه ای مثل رضا رشیدپور برای اینکه بتواند کار کند یک روز باید با شبکه ایرانیان برای مشایی کار کند. مجوز شبکه ایرانیان را پسر آقای خزعلی گرفت و علیرضا داد که رفیق فابریک آقای حسینی وزیر ارشاد آن زمان بود.

ایرانیان لوگوی چه کسی بود؟ که بعدا دانشگاه ایرانیان و مرکز ایرانیان و ... راه افتاد؟ شبکه ایرانیان هم زیرمجموعه همان پکیج بود. کاری ندارد که بعدا تکذیب کنیم و بگوییم ربطی نداشت.

رفیق تان شهردار تهران شد!

من با احمدی نژاد قبل از اینکه شهردار تهران شود کار کرده بودم و او را می شناختم. از زمان شورای شهری که احمدی نزاد را به عنوان شهردار معرفی کرد. ما برای انتخابات آن شورا قرار بود در شبکه تهران یک برنامه بسازیم. آقای عطابخشی تهیه کننده آن برنامه بود. عطابخشی آمد گفت من مهمان های سیاسی و کارشناس ها را چه کنم؟ گفتند نمی خواهد تو کاری کنی، ما یک نفر را به تو معرفی می کنیم. او می گوید با چه مهمانی درباره چه چیزی حرف بزنید. یعنی در حقیقت مهمان ها و سرفصل ها را آن شخص تعیین می کرد. یک روز در اتاق «یک روز تعطیل» نشسته بودیم، یکباره دیدیم در چارچوب در اتاق یک آقای [...] با یک کیف ایستاده، گفت من دکتر احمدی نژاد کارشناس این برنامه انتخاباتی هستم. لیست برنامه ای که انتخابات شورای شهر را در شبکه تهران پیش می برد و فهرست مهمان ها و کارشناس هایش را احمدی نژاد تنظیم می کرد. بعد که آن برنامه تمام شد و خیلی از آدم ها همان لیست و خیلی از آدم هایی که آن برنامه آنها را ساپورت می کرد وارد شورای شهر شدند و مدت ها بعد یک روز رفقا گفتند آن رفیق تان که برای آن برنامه به اتاق تان می آمد شهردار تهران شد! کی؟ احمدی نژاد!

حل مشکل ممنوع التصویری

درتمام این سال ها بارها آدم هایی زنگ زدند گفتند ما حرف زده ایم و حل شده برگرد تلویزیون، من هم گفتم شما برو حلش کن بعد بیا. ولی هیچ وقت حل نشده. بعد هم من وقتی درباره تلویزیون حرف می زنم درباره یک جایی که دوست دارم به آن برگردم حرف نمی زنم. می گویم تلویزیون بازنده یک فضای رسانه ای است. من برای چی باید دوباره به تیم بازنده برگردم.

چرا روی آنتن خودت را با چادر معرفی می کنی؟

چادر عربی که از قدیم بود یا چادر کش دار همیشه بوده و اگر مثل من در خانواده چادری زندگی کرده باشی این را دیده ای. بار اولی که آزاده نامداری یک برنامه ای را در شبکه تهران اجرا کرد، از استودیو که بیرون آمد من داشتم می رفتم برای یک برنامه ای آماده شوم، گفت چطور بود، کار من را دیدید؟ گفتم آره دیدم ولی تو که چادری نیستی چرا چادر سر می کنی؟ گفت معلوم است چادری نیستم؟ گفتم آره. من در خانواده چادری بزرگ شده ام می دانم چادر یعنی چی و در موقعیت های مختلف گرفتنش چطور است. تو چادری نیستی چرا روی آنتن خودت را با چادر معرفی می کنی؟ گفت فکر کردم این طور بهتر است.

منتشر شده در شنبه 2 مرداد 1395       کد خبر : 4502
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح