شورایاران اکباتانی از جریان سازی پرهیز کنند

شورایاران اکباتانی از جریان سازی پرهیز کنند

هفته گذشته تعدادی از شورایاران شهرک اکباتان بدون داشتن مصوبه جمعی و حتی اطلاع به دبیر شورایاری در دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران حضور پیدا کردند تا موارد مورد نظر خود را پیگیری کنند. این مسئله در حالی با اعتراض مابقی شورایاران و همچنین دبیر شورایاری مواجه شده است که پیش از این نیز سابقه چنین رفتارهایی که به زعم هوشنگ هموطن (دبیر شورایاری شهرک اکباتان) تخلف از آیین نامه موجود محسوب می شود، دارای سابقه بوده است.  

در این زمینه امیر قاسمی دبیر دبیران شورایاری منطقه 5 در اظهار نظری شورایاری را مجموعه ای بر مبنای کار جمعی برشمرد که طبعا عملکردهای اینچنینی شأنیت این نهاد را زیر سوال می برد. 

وی همچنین افزود: گاهی در جلسات شورایاری نمایندگی جمع به یک فرد یا افرادی سپرده می شود که موضوعی را پیگیری کنند و این مسئله در قالب یک مصوبه به تأیید اعضای حاضر می رسد که این مسئله یک روند طبیعی و عادی به حساب می آید اما اگر بدون تصمیم جمع شورایاران فرد یا عده ای از آنها خود را موظف به پیگیری مباحثی خاص بدانند، آنوقت باید گفت که این شکل عملکرد به کل مجموعه ضربه می زند چون آنوقت هر فرد شورایار در هر زمانی خود را ملزم به پیگیری یک موضوع قلمداد می کند که به این ترتیب وحدت رویه و انسجام شورایاری از بین می رود.

قاسمی در خصوص نحوه برخورد با رفتارهایی که آنها را می توان مصداق تکروی برشمرد نیز گفت: در ابتدا مجموعه شورایاران و امناء باید مشخص کنند که عمل صورت گرفته رفتاری درست تلقی می شود یا نادرست و در ادامه می توانند این مسئله را به نهادهای بالا دستی منعکس کنند اما در کلیت این طرز رفتار خلاف عقل و منطق و کار تیمی است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 5 در پایان شهرک اکباتان را محله ای ویژه برشمرد که کار در آن یک مقدار سخت است اما در عین حال تأکید کرد که شورایاران برای انجام بهتر امور باید به دنبال کار تیمی باشند و از جریان سازی پرهیز کنند.

گفتنی است در جلسه مورد اشاره در دفتر عضو شورای شهر تهران مهندس سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 تهران نیز حضور داشته و اتفاقا چرایی عدم حضور دبیر شورایاری شهرک اکباتان را از اعضای حاضر پرسیده است که البته در جواب وی یکی از شورایاران عنوان کرده است که هموطن گرفتار بود نتوانست بیاید!! 

منتشر شده در شنبه 2 مرداد 1395       کد خبر : 4503
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح