ابهامات مالی بلوک 16، در آستانه برگزاری مجمع

ابهامات مالی بلوک 16، در آستانه برگزاری مجمع

طی روزهای آینده مجمع سالیانه بلوک 16 برگزار خواهد شد اما سوالها و ابهامات تعدادی از ساکنین این مجموعه در خصوص مباحث مالی این بلوک همچنان پابرجاست.

در ادامه و به منظور جریان اطلاع رسانی صحیح، بررسی مختصری صورت گرفته است از روند برگزاری مجمع سالیانه بلوک 16.

با فشار ساکنین تاریخ مجمع تغییر کرد

در اواخر تیرماه هیئت مدیره بلوک تاریخ مجمع عمومی را 95/5/8 اعلام کرد که این مسئله با مخالفت تعدادی از ساکنین مواجه شد. استدلال مخالفین برگزاری در این تاریخ از این قرار بود که روز در نظر گرفته شده جمعه ای است که اتفاقا شنبه آن نیز تعطیل است پس با این حساب بسیاری از ساکنین نمی توانند در آن جلسه مشارکت نمایند. پس از بیان نقطه نظرات ساکنین در نهایت هیئت مدیره تاریخ مجمع را به 95/5/11 تغییر داد. نکته قابل توجه مجمع بلوک 16 این است که طبق اساسنامه باید تا پایان خرداد ماه جلسه سالیانه تشکیل شود اما هیئت مدیره ترجیح داد تا از انتهای تیرماه برنامه ریزی برگزاری جلسه را آغاز کند!  

گزارش بودجه 95 مفهوم نیست

در گزارش بودجه سال 95 بلوک 16 سرفصلهای هزینه کرد کاملا مشخص است و در نهایت نیز بودجه مورد نیاز برای سال آتی در حدود 8/5 میلیارد ریال تعیین شده اما نکته مهم این که هیچ اشاره ای به نحوه تأمین بودجه صورت نگرفته است. البته مهمترین راهکار تأمین بودجه در بلوکهای شهرک اکباتان دریافت شارژ ماهیانه از ساکنین می باشد که این مورد کاملا مشخص و معین است اما قطعا رقم دریافت شارژ با توجه به نوع آپارتمان متفاوت می باشد که این مسائل نیز هیچکدام در گزارش بودجه مشخص نشده است. به طور کلی گزارش بودجه سال 95 بلوک 16 بیشتر شبیه صورتحساب هزینه های سالیانه می باشد و هیچ اشاره که نشان دهد بودجه سالیانه به چه صورت محق می شود وجود ندارد.

28 واحد خواهان نحوه محاسبه شارژ خود هستند

چندی پیش نامه ای در بلوک 16 به امضای 28 واحد آپارتمانی رسیده است که در آن امضاء کنندگان خواستار ارائه توضیح در خصوص نحوه محاسبه شارژ ماهیانه خود هستند و در آن به صراحت عنوان کرده اند که در صورت عدم بیان توضیحات کافی در این خصوص مبنای شارژ پرداختی خود را بر اساس شارژ سال 93 به انجام خواهند رساند.

اما هیئت مدیره در پاسخ به خواسته های منطقی ساکنین به صورت مکتوب نوشته است: «در بلوک 16 مطابق قانون تملک آپارتمانها در سال 1368 پایه شارژ محاسبه و هر ساله پیش بینی هزینه ها توسط هیئت مدیره محاسبه و به مبلغ شارژ سال قبل اضافه می شود».

سایر ابهامات نیز همچنان بی پاسخ

ترازنامه سال 94 و همچنین پیوست های مالی آن یکی از مهمترین مواردی است که در حال حاضر مورد پرسش ساکنین قرار دارد و تا لحظه تنظیم گزارش نیز پاسخ محکمه پسندی از طرف هیئت مدیره محترم بلوک به آن داده نشده است. این مسئله نیز طی نامه نگاری های متعدد و جمع آوری امضاء به دفعات به استحضار دست اندرکاران بلوک 16 رسیده است. البته ابهامات دیگری در خصوص یک سری مسائل کلی تر نیز وجود دارند که در فرصتهای آینده به آن پرداخته خواهد شد. 

منتشر شده در دوشنبه 4 مرداد 1395       کد خبر : 4520
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح