قرارگاه جهادی ناحیه در مسجد امام رضا (ع) شکل گرفت

قرارگاه جهادی ناحیه در مسجد امام رضا (ع) شکل گرفت

شب گذشته (چهارشنبه) هسته اولیه قرارگاه جهادی ناحیه 6 منطقه 5 در مسجد امام رضا (ع) واقع در فاز 3 شکل گرفت.

در این نشست که با همت اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه 6 تشکیل شد علاوه بر شرکت چهره های سرشناس سطح ناحیه همچون دبیران و اعضای شورایاری اکباتان و بیمه، نماینده هیئت مدیره مرکزی و نمایندگان امامان جماعت، حضور یک میهمان ویژه نیز بر اهمیت کار افزوده بود و آن کسی نبود جز حاج آقا اصفهانی رئیس دفتر حجت الاسلام و المسلمین صالح نیا امام جمعه کن که به عنوان نماینده ایشان در مسجد امام رضا (ع) حاضر شده بود.  

در ابتدا پس از تلاوتی آیاتی از کلام ا... مجید، حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی در سخنانی اذعان کرد: در حال حاضر وضعیت فرهنگی جامعه به شکلی درآمده که اگر خواهان حصول نتیجه مورد نظر در باب مسائل فرهنگی هستیم باید کار را بصورت قرارگاهی به انجام برسانیم. فلسفه تشکیل قرارگاه هم این است که باید نیروهای مومن مکمل و تقویت کننده یگدیگر باشند تا در نهایت وحدت کلمه محقق شود.

وی در ادامه افزود: هدف باید این باشد که دوستان دور هم جمع شوند و حتی در صورت وجود اختلاف آنها را حل کنند و بر روی مشترکات باید تأکید شود تا مشکلات فرهنگی و حتی مسائل اجتماعی همچون اشتغال حل و فصل شود. در حال حاضر کارگاههایی در زمینه اشتغال زایی در غرب تهران راه اندازی شده است که خود این مسئله بزرگترین کار فرهنگی محسوب می شود.

نماینده امام جمعه کن در خاتمه صحبت هایش عنوان کرد: شهرک اکباتان یک محدوده خاصی است و به همین دلیل حجت الاسلام و المسلمین صالح نیا نیز حساسیت خاصی بر روی این منطقه دارند و به همین دلیل بنده به صراحت اعلام می کنم امام جمعه محترم حامی و پشتیبان فعالیت های فرهنگی هستند.        

پس از بیان سخنان اولیه، حاضرین نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل فرهنگی بیان کردند که در این قسمت شاه بیت سخنان ارائه شده متعلق به طیبه مسلمی نماینده مدارس در امناء شهرک اکباتان بود که گفت: فرزندان ما در سنین مدرسه از بعد مسائل فرهنگی به حال خود رها می شوند و در ابتدای سنین جوانانی یعنی 18 تا 20 سال ما یادمان می افتد که باید مشکلات فرهنگی آنها را حل کنیم.

در خاتمه جلسه و پس از تأیید کلیه حاضرین مصوب شد که کلیه نفرات حاضر در این نشست هسته اولیه قرارگاه جهادی فرهنگی ناحیه 6 را تشکیل بدهند و طی روزهای آینده کارگروهها و زیر مجموعه های تخصصی تر طراحی و فعالیت خود را آغاز کنند.

مهمترین اهمیت تشکیل جلسه دیشب شفاف شدن فعالیت ها در حوزه های جهاد و امر به معروف است که تا پیش از این نفراتی خود را به عنوان نمایندگان نهادهای مختلف برای کار در این حیطه ها در شهرک اکباتان معرفی می کردند.

منتشر شده در پنجشنبه 7 مرداد 1395       کد خبر : 4551
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح