عضو غائب شورایاری اکباتان بالاخره پاسخ داد

عضو غائب شورایاری اکباتان بالاخره پاسخ داد

پس از مدتها بحث در خصوص تعداد غیبت های اعضای شورایاری شهرک اکباتان، بالاخره روز پنجشنبه مطلبی در پاسخ به مطالب مطروحه از جانب حسین ایمانی جاجرمی در فضای تلگرام منتشر شد.

صرف نظر از موضع گیری اتخاذ شده در این جوابیه، نفس پاسخگویی عضو شورایاری اکباتان بسیار خوشحال کننده است چون نشان داد که هر چقدر نسبت به مسائل سیاسیت بی تفاوتی اتخاذ شود، در نهایت باید پاسخگویی پیشه کرد.

به هر صورت در ادامه و به منظور رعایت عدالت در ابتدا متن جوابیه دکتر حسین ایمانی آمده است و پس از آن نقدها و پرسش هایی که به موارد مطروحه وارد است درج شده تا در خاتمه قضاوت به خوانندگان واگذار شود.

در این جوابیه آمده است:

از آنجاییکه مدتی است موضوعی با عنوان «غیبت» در جلسات شورایاری از سوی برخی افراد در مورد اینجانب طرح می شود لازم است توضیحی در این باره از زبان خودم ارائه شود.

اینجانب با وجود مشغله دانشگاهی و اداری، خدمت در شورایاری را بنا به نظر جمعی از همشهرکی های فعال در دفاع از منافع شهرک تحت عنوان «ائتلاف حامیان محیط زیست اکباتان» پذیرفتم و چون آن نیت آنها را خیر یافتم در انتخابات شرکت کردم و به تعهدی که کرده ام در چارچوب قانون و مقررات تاکنون پایبند بوده ام. بسیارند کسانی در این کشور که حاضر نیستند یک دقیقه از وقت خود را برای کارهای جمعی و داوطلبانه صرف کنند و حتی برخی همکاران دانشگاهی بنده را از بابت عضویت در شورایاری اکباتان مورد ملامت قرار داده اند و البته عده ای بسیاری تشویق.

به عنوان یک معلم جامعه شناسی شهری و به پشتوانه پیشینه بیست و پنج ساله مطالعاتی، پژوهشی و مدیریتی در عرصه مدیریت شهری در سطح دولت و دانشگاه تهران همواره تلاش کرده ام نسبت به امور عمومی بی تفاوت نبوده و تا جای ممکن بخشی از اوقات شخصی ام را صرف فعالیت های داوطلبانه و گروهی کنم. عضویت در انجمن های داوطلبانه مانند انجمن جامعه شناسی ایران و مشارکت در فعالیت های گروه تخصصی جامعه شناسی شهر و نوشتن کتاب و دهها مقاله علمی و پژوهشی یا مصاحبه و یادداشت در مطبوعات معتبر در حوزه مسائل شهری از این فعالیت ها را شامل می شود. بنا بر این برای اینجانب فعالیت های مشارکتی خلاصه در شورایاری نمی شود و چه عضو شورایاری باشم یا نباشم همچون بسیاری از همشهرکی های آگاه خودم، حساسیت و پیگیری را نسبت به قانون شکنی ها و شکستن حقوق عمومی و بی حرمتی به رفاه مردم عادی ادامه خواهم داد و توان مردم را بالاتر از تمام تشکیلات اداری می دانم.

چهره اینجانب نیز برای فعالان امور شهری در سطح مدیریتی کلان، داوطلبانه و دانشگاهی از سالها پیش شناخته شده است و نیازی به اثبات خودم از طریق سوء استفاده از سمت های عمومی ندارم. اینجانب از زمان عضویت در شورایاری و هیئت امناء در تمامی جلسات حاضر بوده و حتی جلساتی که در آنها برخی اعضای محترم مسوول با ایجاد تشنج یا بی تدبیری در عمل وقت با ارزش شورایاری و هیئت امناء را تلف می کردند، با پیش گرفتن صبوری تحمل کردم.

از اردیبهشت ماه امسال بنا به دعوت جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی با توجه به وضعیت نامناسب امور اجتماعی و فرهنگی در مسکن مهر و لزوم رسیدگی تخصصی به آن که بر زندگی میلیون ها تن از هموطنان ما تأثیر گذار است به عضویت هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور درآمدم که از قضا زمان جلسه هیئت مدیره شرکت در روز شنبه درست مصادف با جلسه شورایاری شد. اینجانب وضعیت خود را برای دوستان تشریح و برای ستاد هماهنگی شورایاری ها نیز طی نامه ای موضوع را اعلام کرده و به طور صریح بیان داشتم که با این وضعیت امکان حضور در جلسات شورایاری از اینجانب تا مدتی سلب می شود و تابع قانون و تصمیمات ستاد هستم.

در این وضعیت اگر بنا به همکاری و همیاری بود دوستانی که اکنون مسوولیت در شورایاری دارند یا معرکه گردان در شهرداری ناحیه هستند می توانستند با تغییر روز یا حتی ساعت جلسه در روز شنبه امکان حضورم را در جلسات فراهم کنند که این کار انجام نشد. البته این نکته را هم درک می کنم که هماهنگ کردن دوباره 13 نفر کار سختی است و شاید امکان پذیر نباشد. بنا بر این عدم امکان حضور فیزیکی اینجانب در جلسات به معنای غیبت نیست و به عنوان یک اکباتانی آگاه زمان مشخصی از وقت اینجانب در خدمت محله و شهرکم خواهد بود چه با شورایاری چه بی شورایاری. خوشبختانه اکباتانی های آگاه از سالهای پیش تشکیلاتی به نام هیئت مدیره مرکزی داشتند که در حد توان خود پیگیری منافع شهرک و شهرکیان را انجام دهد. منصفان و بی غرضان شهادت خواهند داد که پیگیری برای طرح مسائل اکباتان در سطح وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات از اموری بوده که اینجانب نقش کوچکی در آن داشته و بی منت آنها را به عنوان وظیفه شهروندی خود انجام داده و در آینده نیز انجام خواهم داد. هدف از نوشتن این توضیح هم این است که اولا دوستان در جریان مسئله باشند و دوما نیت کسانی که قصد نا امید کردن مردم و دور کردن از فعالیت های جمعی و صندوق های آراء و ادامه رانت خواری و تعرض به مشاعات را در سطح شهرک دارند بی اثر ساخته و آنها بدانند که یکی از تفاوت های مردم آگاه اکباتان با سایرین در این است که بدون مطالعه و شناخت در مورد افراد قضاوت نخواهند کرد و در چارچوب قانون پیگیر مطالبات به حق خود هستند.

شهروند شهرک اکباتان- حسین ایمانی جاجرمی- 14 مرداد 95

مواردی که با خواندن این متن باید به آنها اشاره کرد:

نخست: جدای از ادبیات بکار گرفته شده در این متن که شاید برای برخی تداعی کننده نگاه از بالا به پایین باشد (دلیل آن بیان دستاوردهای شخصی و کاری شما به جای ارائه کارنامه حضور یکساله در شورایاری اکباتان می باشد) در بخشی از پاراگراف سوم آمده است: «برای اینجانب فعالیت های مشارکتی خلاصه در شورایاری نمی شود و چه عضو شورایاری باشم یا نباشم همچون بسیاری از همشهرکی های آگاه خودم، حساسیت و پیگیری را نسبت به قانون شکنی ها و شکستن حقوق عمومی و بی حرمتی به رفاه مردم عادی ادامه خواهم داد»

جناب آقای دکتر ایمانی، نسبت شما با شورایاری شهرک اکباتان در نهایت چگونه است؟

از یک سو در این قسمت از «بودن یا نبودن» در شورایاری صحبت به میان آورده اید و از سوی دیگر پس از 13 جلسه غیبت که تقریبا معادل زمانی آن حدود 6 ماه است، حاضر به واگذاری عرصه برای خدمتگزاران علی البدل شورایاری نیستید که اگر بودید آقای «محسن نکویی» که نفر اول لیست علی البد ها هستند امروز بر روی صندلی خالی شما در شورایاری و امناء اکباتان می نشست و به حل مشکلات مردم محله کمک می کرد. اما شما همچنان مصر به بودن هستید که دلیل آن نیز حتما نزد شما موجود است.

دوم: «از اردیبهشت ماه امسال ... به عضویت هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور درآمدم که از قضا زمان جلسه هیئت مدیره شرکت در روز شنبه درست مصادف با جلسه شورایاری شد».

جناب آقای دکتر ایمانی لطفا کمی بیشتر تأمل بفرمایید، چون بررسی دفتر حضور و غیاب نشان می دهد که تا قبل از همین اردیبهشتی که شما از آن یاد کردید سقف غیبتهای شما که همان 6 جلسه بوده است پر شده است. از اردیبهشت تا مرداد ماه امسال نیز سقف غیبتها به همان عدد 13 معروف رسیده است.

البته در اسفند ماه (یعنی پیش از اردیبهشت) یک متن تلگرامی منتسب به شما در فضای مجازی منتشر شد که آنجا گفته بودید در اعتراض به روند جلسات حضور پیدا نخواهید کرد و حالا صحبت از مشغله های جدید کاری است. در یک جلسه امناء هم از قول شما عنوان شد که شما در مسافرت خارج از کشور تشریف دارید. همه اینها نشان دهنده این است که شما فردی با دغدغه و مشغله های بسیار هستید که شاید برای شورایاری اکباتان آنچنان زمانی برای اختصاص نداشته باشید. پس گفته شما یعنی « از زمان عضویت در شورایاری و هیئت امناء در تمامی جلسات حاضر بوده ام» عملا یک علامت سوال بزرگ را در ذهن ترسیم می کند.

سوم: «هدف از نوشتن این توضیح هم این است که اولا دوستان در جریان مسئله باشند و دوما نیت کسانی که قصد نا امید کردن مردم و دور کردن از فعالیت های جمعی و صندوق های آراء و ادامه رانت خواری و تعرض به مشاعات را در سطح شهرک دارند بی اثر ساخته».

جناب آقای دکتر ایمانی، فکر نمی کنید شاید بهتر باشد به جای ترسیم که یک فضای توهم آمیز که به گفته شما عده ای قصد نا امید کردن مردم، دور کردن آنها از صندوق آراء و تعرض به مشاعات را در سر می پرورانند، قدری به تضاد بزرگ گفتار و کردار همفکران خود در شورایاری اکباتان که اتفاقا شما هم حامی آنها هستید، توجه کنید؟

دوستان شما از یک سو با شعار عدم ساخت و ساز در مشاعات بر موج احساسات عمومی سوار می شوند و از سوی دیگر صورتجلسه تأیید فعالیت مگامال را امضاء می کنند که پس از 10 سال در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و این یعنی مردم 10 سال در بی خبری کامل نگاه داشته شده اند.

خوب بود اگر نظرات شما را در مورد دوستانی که «گل به خودی» زده اند می دانستیم تا یک به عنوان یک شخصیت دانشگاهی میزان تعصب و واقع بینی شما نسبت به عملکرد همراهان در مواجهه با منافع کلی شهرک اکباتان مشخص شود؟    

و در پایان: «پیگیری برای طرح مسائل اکباتان در سطح وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات از اموری بوده که اینجانب نقش کوچکی در آن داشته و بی منت آنها را به عنوان وظیفه شهروندی خود انجام داده و در آینده نیز انجام خواهم داد».

لطفا در خصوص مصوبه شورای عالی و معماری در خصوص تغییر کاربری اراضی شهرک اکباتان که پیگیری آن به شما سپرده شده و بیش از یکسال است که از سرنوشت آن خبری در نیست نیز قدری توضیح دهید. خودتان به خوبی واقفید که اگر تکلیف این موضوع یعنی تغییر کاربری اراضی اکباتان مشخص شود دغدغه بسیاری از مردم برطرف خواهد شد.  

ضمنا محض یادآوری اینکه شما در شورایاری اکباتان مسوولیت کارگروه «آموزش و مشارکت های شهروندی» را بر عهده گرفته اید و به شهادت اعضای این کارگروه تاکنون حتی یک جلسه آن نیز برگزار نشده. البته این مورد ربطی به نوشته شما نداشت و تنها با هدف یادآوری بیشتر مورد اشاره قرار گرفته تا شاید در آینده سرنوشت این کارگروه و برنامه های آن مشخص شود.   

منتشر شده در شنبه 16 مرداد 1395       کد خبر : 4594
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح