گفتمان گردشگری و نمایش رایگان مستند زاگرس

گفتمان گردشگری و نمایش رایگان مستند زاگرس

موسسه گفتمان جهان گردشگری که در راستای فرهنگ سازی مقوله گردشگری پروژه های متفاوتی را به اجرا می رساند، برنامه اکران رایگان مستند «زاگرس گاهواره تمدن کهن» را در دستور کار قرار داده است.  

طبق اعلام روابط عمومی این موسسه: نمایش فیلم مستند و فاخر «زاگرس گاهواره تمدن کهن» ساخته مستند ساز سرشناس، منوچهر طیاب با حضور وی و همچنین برگزاری جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

منوچهر طیاب فیلسمازی خود را با کارگردانی فیملی دربارهٔ سفال های قدیمی ایران آغاز کرد و تاکنون بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخته است. وی استاد رشتهٔ سینما در دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک و تلویزیون، سرپرست رشتهٔ سینماتوگرافی و عکاسی دانشکدهٔ علوم ارتباطات اجتماعی تهران و عضو هیئت داوران یونسکو در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لهستان بوده است.

او یک ایران شناس قهار است و ازجمله افرادی است که به صورت متمرکز برای توسعه و گسترش عملی سینمای مستند در ایران تلاش نمود. طیاب معتقد است که فرهنگ یک جریان سیال است که درارتباط صحیح با دیگران معنا می یابد. او می کوشد سابقه و فرهنگ کهن و گنجینهٔ ایرانی را به دنیا معرفی کند و در این زمینه می گوید: امروز می توانیم با استفاده از این تصویر وقت بگذاریم و کشور خود را به جهانیان بشناسانیم . سینما این امکان را به ما می دهد که نه تنها فرهنگ و جغرافیای ایران را برای خودمان روشن کنیم، بلکه می توانیم وجوه آن را برای اروپاییان و در کل غیرایرانیان نیز روشن کنیم.

زمان اکران مستند زاگرس گاهواره تمدن کهن روز چهارشنبه 20 مرداد از ساعت 18 الی 20 در آدرس خیابان استاد نجات الهی، نبش خیابان ورشو، باغ ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن آمفی تئاتر فردوسی خواهد بود.  

همچنین علاقمندان جهت ثبت نام و هماهنگی جهت اطمینان از ظرفیت سالن می توانند با شماره تلفن 09399326826 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در سه شنبه 19 مرداد 1395       کد خبر : 4623
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح