تصمیمات شورای شهر وابسته به رأی سه ورزشکار

تصمیمات شورای شهر وابسته به رأی سه ورزشکار

احمدحکیمی پور عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان به انتقاد از عملکرد این شورا پرداخت.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

برخي از اعضاي شوراي شهر معتقد هستند سيال بودن راي ورزشكاران شوراي شهر آسيب جدي را به توفيقات آتي اصلاح‌طلبان زده‌اند، مي‌خواستم نظر شما در اين باره بپرسم.

بالاخره غير از سه نفر مابقي از ليست‌ها راي آورده‌اند. يعني از ۳۱ اعضاي شوراي شهر ۲۸ نفر از ليست راي آورده و تقريبا وزنه‌ اصلاح‌طلبان و اصولگرايان ۱۴ به ۱۴ است كه يك نفر از ليست ما در جريان راي شهردار از شهردار حامي جريان ليست حمايت نكرد. اما سه نفر ورزشكار در ليست‌ها هم حضور نداشته و به طور مستقل به شورا راه پيدا كرده‌اند. اينها عملا به هر طرفي كه راي خود را بيندازند، آن طرف اكثريت محسوب شده و اين يك واقعيت است.

چه دليلي سبب شد كه اين افراد در سال اول از اصلاح‌طلبان درباره انتخاب رئيس شورا حمايت كردند اما در سال‌هاي بعد با چرخش ۱۸۰ درجه‌اي موضع خود را عوض كردند؟

بايد بگوييم كه يك سري فعل و انفعالات در نتيجه آرا مخصوصا رياست شورا پيش مي‌آيد كه اين خود‌ سازوكار و مناسباتي دارد كه جريان اصلاح‌طلب دستش در اين زمينه باز نبوده و حتي برخي از اين مناسبات را اصلا قبول نداشته و تمايل هم ندارد به هر قيمتي راي به دست آورد.

درباره عدم شفاف‌سازي شهردارتهران و مجموعه شهرداري كه در بسياري از موارد پاسخگو نيستند، شوراي شهر چه اقداماتي را انجام داده است؟

اين مساله هم به شهرداري مربوط مي‌شود و هم به شوراي شهر اما بنده شوراي شهر را مقصر مي‌دانم. شورا بايد از امكانات نظارتي خود به خوبي استفاده كرده كه در اين باره من به شوراي چهارم نمره خوبي نمي‌دهم. يعني بايد بهتر و بيشتر از اين ابزارهاي نظارتي خود استفاده كرده و در مسائلي كه مربوط به شهر و شهروندان است مردم را كاملا در جريان گذاشته و اقدام جدي‌تري را صورت دهند. در اين زمينه كميسيوني هم در شورا تعيین شده است كه تا به امروز خروجي مناسبي را از اين كميسيون دريافت نكرده‌ايم.

چرا درباره عدم شفاف‌سازي براي طرح سوال و استيضاح اقدام نكرده ايد؟

به خاطر مناسبات بيرون از شورا و معادلات اقتصادي شهر كه در آن منافع و آورده زيادي وجود دارد. برخي از مناسبات بر تصميمات تاثير مي‌گذارد و مناسبات بيرون از مجموعه شوراي شهر تاثير بسياري دارد. دراين باره استيضاح شهردار تاكنون در دستور كار قرار نگرفته و اگر هم اين مساله مطرح شود، بايد به نتيجه برسدكه متاسفانه تعداد ما در شورا توانايي طرح سوال را از شهردار ندارند و به نتيجه هم نخواهد رسيد. البته اصولگراياني كه شهردار را انتخاب كرده‌اند، بايد پاسخگوي اين عمل خود باشند.

منتشر شده در چهارشنبه 27 مرداد 1395       کد خبر : 4677
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح