معاون اجتماعی منطقه شورای فرهنگی ناحیه 6 را دریابد

معاون اجتماعی منطقه شورای فرهنگی ناحیه 6 را دریابد

شورای فرهنگی ناحیه 6 منطقه 5 که متشکل از فعالان فرهنگی و اجتماعی محلی است، این روزها با هجمه های گوناگونی مواجه است و شاید وقت آن رسیده باشد که معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در این خصوص توجه بیشتری از خود نشان دهد.

این شورا پس از استقرار تیم جدید اداره اجتماعی فرهنگی شهرداری ناحیه 6 پایه گذاری شد و پس از انتخاب جانشین رئیس اداره اجتماعی با قوت بیشتری به کار خود ادامه داد تا پس از سی و اندی سال که از عمر محله های اکباتان، بیمه و آپادانا می گذرد، فعالین فرهنگی ساکن، مزه یک تشکل سیاستگذار فرهنگی را در زیر زبان خود حس کنند که قرار است بخشی از مشکلات روزمره آنها را واکاوی کند.

اما این مهم متأسفانه امروز گرفتار تنگ نظری های درون مجموعه ای است و عده ای «خودی نما» به هر

شکل ممکن در پی نتیجه نگرفتن آن هستند تا امورات فرهنگی و اجتماعی بازهم به روال سابق بازگردد و برنامه های صوری، گزارش های تزیینی و در نهایت بی سرو سامانی امورات فرهنگی در محله کماکان ادامه پیدا کند.

با این تفاسیر به نظر می رسد حمایت پر رنگ معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه 5 از این نسیم تازه و همچنین دست اندرکاران اجرایی آن ضروری و در جهت ادامه این راه سترگ منطقی باشد چون قطعا توقف حرکت در مسیر فعلی تنها بی اعتباری، بدبینی و دلزدگی ساکنین یکی از کلیدی ترین نواحی شهر تهران را به دنبال خواهد داشت آنهم در شرایطی که نسبت هنرمندان و فرهیختگانش به کل جمعیت ساکن آمار قابل توجهی را شامل می شود.

و اما شاید در این مجال بیان چند جلمه با سید مازیار علوی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 ، خارج از موضوع نباشد چون بی شک این جملات درد دلهای بسیاری از فرهیختگان محلی به شمار می رود.

گفتنی است این جملات تنها با این امیدواری نگاشته شده است که معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه فردی جوان و دارای رزومه کاری پر بار است که امید اجرای یک حرکت جسورانه را همچنان زنده نگه می دارد.    

---------------------------

شورای فرهنگی ناحیه 6 منطقه 5 از مدتها پیش با هزار نا امیدی و وعده «نشدن» از جانب آنهایی که بسیاری از این شوراها را در طی 3 دهه گذشته به چشم دیده بودند، آغاز به کار کرد. در طی تقریبا 10 جلسه ای هم که از عمر این نشست های نوپا می گذرد، بی تردید تجربه ها و خطاهایی صورت گرفت اما با راهکاری ارائه شده از سوی افراد فرهنگ دوست محلی و همچنین تلاشهای دست اندکاران فرهنگی شهرداری ناحیه 6، هر جلسه بر عمق بار محتوایی و همچنین وزن نفرات شرکت کننده افزوده شد تا جایی که بسیار از میهمانان حضور یافته، روند حرکتی آن را امیدوار کننده خطاب کردند.   

جناب علوی در این شورا از مدیران مدارس تا نمایندگان رسانه های محلی، امامان جماعت، ورزشکاران و عوامل انتظامی ناحیه 6 همگی حضور دارند و شاید باورش سخت باشد که در هر جلسه نزدیک به 30 فعال تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی در یکی از مساجد گردهم می آیند و در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط بحث و تبادل نظر کنند که خود همین مسئله نیز ترویج نگرش مسجد محوری است که دکتر قالیباف شهردار محترم تهران هم بر آن تأکید دارند. اما متأسفانه همه این تمهیدات گرفتار تنگ نظری های افرادی است که اتفاقا در داخل «خانه» هستند و نمی خواهند این فرآیند به سرانجام برسد.

طی روزهای گذشته این تنگ نظری ها تا جایی پیش رفته است که دست اندرکاران برگزاری مأیوس تر از همیشه به نظر می رسند و از همین روی امکان عدم ادامه راه کاملا مشهود می باشد.

اما در این فرصت لازم است که به یک نکته مهم توجه شود و آن این که در صورت توقف این برنامه قطعا زیان های جبران ناپذیر فرهنگی به بدنه ناحیه 6 منطقه 5 وارد خواهد شد که از جمله مهمترین آنها «از دست رفتن اعتمادی است که بعد از مدتها حاصل شده بود».

جناب آقای علوی، امروز مجریان شورای فرهنگی ناحیه 6 که اتفاقا بخش عمده ای از آنها مردمی هستند و بصورت داوطلبانه قبول مسوولیت کرده اند از شما به عنوان یک جوان خوش فکر توقع حمایت دارند تا سرنوشت شورای های فرهنگی سایر نواحی که در یک اتاق تنها با هدف تهیه عکس و گزارش گرد هم می آیند و هیچ بازخورد دیگری ندارد، برای این مجموعه نیز رقم نخورد.

بی صبرانه و مشتاقانه منتظر پاسخ و واکنش شما مدیر ارجمند خواهیم بود تا به حول و قوه الهی با تدبیر شما مشکل عدم حمایت و دلسری مجریان شورای فرهنگی ناحیه 6 برطرف شود و شاهد ادامه پر شور این کار خداپسندانه باشیم.   

منتشر شده در يكشنبه 7 شهريور 1395       کد خبر : 4745
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح