دور میدان بسیج قرار بود کتابخانه شود یکدفعه مغازه شد

دور میدان بسیج قرار بود کتابخانه شود یکدفعه مغازه شد

بحث مغازه های نیمه کاره دور میدان بسیج این روزها یکی از دغدغه های اصلی هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان به حساب می آید. بر همین اساس شب گذشته رئیس قدیمی ترین نهاد متولی شهرک اکباتان صحبت هایی را به زبان آورد که خواندن آن برای افرادی که سرنوشت شهرک اکباتان را پیگیری می کنند قطعا مورد اهمیت است.

مجید حسیبی در این خصوص گفت: دلم می سوزد، واقعا دلم می سوزد از اینکه یک زمانی دور میدان بسیج یک سری کسبه همچون تاکسی سرویس، دکه روزنامه فروشی و حتی دست فروشها مشغول فعالیت بودند و ما با کلی نامه نگاری، پیگری و بعضا حتی مشاجره توانستیم آنها را از آن نقطه خارج کنیم اما به جای اینکه فضای سبز دور میدان بسیج را شاهد باشیم شهرداری به یکباره آمد و شروع به ساخت آن مغازه ها کرد.

وی در ادامه افزود: از ابتدا به ما گفتند که ساخت و ساز دور میدان بسیج به این منظور است که می خواهند آنجا یک مرکز فرهنگی با یک کتابخانه مجهز ساخته و در اختیار اهالی قرار دهند که ساکنین حتی با پای پیاده بتوانند به این مرکز مراجعه کنند اما رفته رفته دیدیم که چیزی شبیه به مغازه در حال سربرآوردن از زمین است!

رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان همچنین گفت: همین الان ترافیک میدان بسیج در ساعاتی از شبانه روز آزار دهنده است، آخر چرا باید دور میدان ساخت و ساز صورت بگیرد که بعد هم شاهد تردد کلی وسیله نقلیه جدید برای رفت و آمد به این اماکن ساخته شده باشیم؟ تعجب من از گروههایی است که برای بیمارستان صارم که فعالیت آن به تأیید کلیه نهادهای قانونی رسیده کلی اعتراض می کنند اما هیچکس به تبعات ناخوشایند ساخته شدن دور میدان بسیج توجه نمی کند.

رئیس 6 دوره هیئت مدیره بلوک A2 در خصوص خواسته خود در این زمینه هم خاطر نشان ساخت: از اول هم گفتیم آنجا باید فضای سبز شود. باز هم تکرار می کنم که حتی به هیئت مدیره مرکزی پیشنهاد تحویل یک دفتر در همانجا را دادند که ما آن را هم نپذیرفتیم. در اینجا هم به صراحت اعلام می کنم که آقایان لطفا بیشتر از این به آرامش شهرک اکباتان لطمه نزنید.

حسیبی همچنین در پاسخ به اینکه چطور بعد از 4 دوره فعالیت شورایاری بالاخره در هفته گذشته برای اولین به جلسه شورایاران اکباتان رفته است هم گفت: حضور من در جلسه شورایاران که به اتفاق آقای میرحیدری مدیر عامل بلوک A3 بود تنها به منظور اتمام حجت با شورایاران بود چون آنها یکبار طی نامه ای از شهردار ناحیه خواستار انتقال ساختمان فعلی سرای محله اکباتان شده بودند که البته پس از آن مجدد مخالفت خود را اعلام کرده بودند. اما من در آن جلسه به دوستان گفتم که هیئت مدیره مرکزی بر خواست خود مبنی برای ایجاد فضای سبز در آن محدوده کاملا مصر می باشد و این حق طبیعی اهالی شهرک اکباتان است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود نیز گفت: من برای ساخته شدن یک پایگاه آتش نشانی چیزی در حدود 15 سال یا بیشتر تلاش کردم که شهرک اکباتان با جمعیت چند ده هزار نفری خود در مواقع حساس دچار آسیب های ناشی از ترافیک و دیر رسیدن نیروهای امدادی نشود که البته اسناد آن پیگیری ها نیز موجود است. در خصوص اورژانس هم همینطور. پس ما با توسعه شهرک مخالف نیستیم اما توسعه ای که به روند زندگی ساکنین کمک کند نه اینکه ما را در بلاهایی خود ساخته همچون ترافیک، شلوغی و آلودگی صوتی گرفتار کند.   

رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان طی ماههای گذشته به دفعات انتقادات خود را در خصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در پیرامون میدان بسیج مطرح کرده است.        

منتشر شده در چهارشنبه 14 مهر 1395       کد خبر : 4998
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح