جلو زدن املاکی های اکباتان از بقیه اصناف

جلو زدن املاکی های اکباتان از بقیه اصناف

در 6 ماهه نخست مسال پس از چند سال وقفه آژانس های املاک اکباتان در امر تبلیغات صنفی و همچنین میزان تأثیرگذاری پیرامونی  توانستند بر بقیه اصناف پیشی بگیرند.   

تا چند سال پیش اگر مجلات تبلیغاتی را در شهرک اکباتان ورق می زدید چیزی بین 50 تا 70 درصد آگهی آن را بخش مسکن شهرک اکباتان به خود اختصاص داده بودند. این روند که با شروع رکود مسکن رفته رفته به فراموشی سپرده شد در 6 ماهه نخست امسال مجددا نشانه هایی از رشد را به نمایش گذاشته است.

بر اساس مشاهدات  میدانی املاکی های اکباتان با توجه به هزینه سنگین تبلیغات مکتوب در نشریات و همچنین کاهش بازخودرهای تأثیر گذار که به سبب توجه بیش از پیش مردم به فضای مجازی ایجاد شده، رفته رفته به سمت استفاده بهینه از تبلیغات در دنیای مجازی رفته اند و در این زمینه از سایر صنوف در اکباتان کمی جلوتر هستند. به نظر می رسد احتمال تقویت سرمایه گذاری های تبلیغاتی آنها در دنیای اینترنت برای 6 ماهه دوم سال 95 نیز با جدیت پیگیری شود.

اما عامل دیگری که رتبه نخست در فرآیند فعل و انفعالات مارکتینگ و بازاریابی اکباتان را برای مسکنی ها به ارمغان آورده استفاده از تبلیغات محیطی جدید و جایگزینی آن با شیوه های سنتی است. تا پیش از این تبلیغات محیطی در شهرک اکباتان معطوف به چسباندن تراکت، پوستر و ... بود که این مسئله به دلیل ایجاد آلودگی های محیطی  در مواردی منجر به ایجاد نارضایتی از جانب برخی ساکنین می شد مضاف بر اینکه هزینه های نگهداشت محیط زندگی شهروندان را هم برای نهادهای عمومی افزایش می داد.   

بر همین اساس طی هفته های گذشته یکی از فعالین بخش مسکن اکباتان شیوه جدیدی از تبلیغات محیطی را به نمایش گذاشت که شکل تبلیغات در نظر گرفته شده نشان می داد جا برای کار بیشتر در این زمینه قطعا وجود دارد.   

در این زمینه حضور و حمایت مالی از یک برنامه اجتماعی در شهرک اکباتان و پس از آن نصب دو داربست بزرگ در پرتردد ترین نقاط شهرک یعنی سه راه مخابرات و انتهای بلوار شهید نفیسی کار مهمی بود که نشان داد می توان شیوه های تبلیغات محیطی را نیز دستخوش دگرگونی کرد و همین مسئله باعث شد تا آژانس های املاک صدر فهرست تأثیرگذارترین های تبلیغاتی اکباتان را در 6 ماهه نخست به خود اختصاص دهند.

در پایان نیز ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تبلیغات یک علم است که با تعصب، سنتی گرایی و متأسفانه برخی زد و بندهای رایج نمی توان چرخ های آن را به حرکت درآورد. صاحبان کسب و کارهای موفق قطعا کمپین های تبلیغاتی موفق را همراه خود دارند که همین امر مستلزم استفاده از مشاورین کاربلد به جای افراد متملق و چاپلوس می باشد که نفع خود را بر هر امر دیگری ترجیح می دهند.  

در ادامه تصویر بنرهای تبلیغاتی نصب شده در هر دو نقطه شهرک اکباتان آمده است.     

منتشر شده در پنجشنبه 29 مهر 1395       کد خبر : 5083
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح