در خانه‌ مان جا نبود درس بخوانم

در خانه‌ مان جا نبود درس بخوانم

یکی از دانش‌آموزان مناطق محروم کشورمان که تحت حمایت بنیاد کودک توانسته تحصیلش را ادامه دهد و حالا در رشته دندانپزشکی پذیرفته شده، از لزوم کمک به دانش‌آموزان مستعد اما بی ‌بضاعت می ‌گوید.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، سطح فقر در برخی مناطق محروم، چنان گسترده است که گاهی، کمک‌های جزئی کوچک می‌تواند مشکلات بزرگی را از سر راه دانش‌آموزان با استعداد این مناطق بردارد. این یک اصل بدیهی است که هر کودکی باید درس بخواند، آموزش ببیند و تحصیل کند و هیچ ‌گاه نباید ارزش‌های عمیق تحصیل فراموش شود و چنين هدفي در دستور كار «بنياد كودك» قرار گرفته است.

بیش از یک ‌سوم دانش‌آموزان بورسیه بنیادکودک که واجدشرایط آزمون سراسری بودند در دانشگاه‌های مختلف کشور پذیرفته شده‌اند، در این میان، یکی از این نخبگان در ایرانشهر با وجود مشکلات فراوان، موفق شده با رتبه بسیار خوبی در آزمون سراسری، در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه زاهدان پذیرفته شود و نشان افتخاری برای این موسسه به ارمغان بیاورد.

او انگیزه ادامه تحصیل خود را خانواده‌اش دانست و گفت: خانواده من با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و هدف من از تحصیل این است که بتوانم به جایی برسم و باری از دوش آنها بردارم.

او فوت یکی از بستگانش را یک ماه قبل از آزمون سراسری اعلام کرد و افزود: انتظار من قبولی در دانشگاه تهران بود اما با بروز این مساله، ضربه بَدی خوردم و نتوانستم ماه آخر را آن‌گونه که باید، درس بخوانم.

اين دانش‌آموز بورسیه بنیادکودک، با اشاره به هزینه‌های بسیار بالا برای شرکت در کلاس‌های تقویتی و آمادگی کنکور، ادامه داد: پرداخت شهریه شرکت در این کلاس‌ها برای کسانی که حتی در سطح متوسط زندگی باشند نیز بسیار سخت است.

او امکانات موجود خود، برای شرکت در کنکور سراسری را این‌گونه برشمرد: کتاب‌های دبیرستان و چند کتاب کمک درسی برای مطالعه داشتم و مشکلاتم را با کمک دبیران دبیرستانم و جزوه‌های آنها رفع می‌کردم و بنیادکودک در تهیه کتاب‌های کمک درسی مرا حمایت می‌کرد.

این دانش‌آموز به مشکلاتش برای شرکت در کنکور اشاره کرد و گفت: منزل ما، بسیار کوچک است، بنابراین امکان این‌که در خانه درس بخوانم نبود، از طرفی تعداد دانش‌آموزان در یک اتاق خوابگاه بیش از 30 نفر بود و عملا امکان مطالعه در خوابگاه نیز میسر نبود.

وی به وجود استعدادهای بیشمار در ایرانشهر اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر این دانش‌آموزان با استعداد، دوره مقاطع ابتدایی و راهنمایی خود را در روستا تحصیل کرده‌اند و اگر بنیادکودک نبود، شاید بسیاری از آنان ادامه تحصیل نمی‌دادند.

این دانش‌آموز با استعداد، آرزوهای بسیاری برای آینده خود تصور کرد و گفت: دلم می‌خواهد آرامش و آسایش خاطر را برای خانواده‌ام به ارمغان بیاورم و بتوانم به بهترین جایگاه ممکن در این رشته دست یابم.

او در پایان از موفقیت خود اظهار خرسندی کرد و با اعلام این مساله که یکی از برادرانش نیز دانشجوست، افزود: امیدوارم بتوانم با کمک بنیاد کودک، مشکلاتم را برطرف کنم چرا که الان و در این مقطع، نیازمند امکانات و کتاب‌های بسیاری هستیم و متاسفانه پول کافی برای تهیه آنها نداریم.

منتشر شده در دوشنبه 3 آبان 1395       کد خبر : 5114
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح