تا شهردار فعلی منطقه از دسترس خارج نشده بجنبید!!

تا شهردار فعلی منطقه از دسترس خارج نشده بجنبید!!

روز گذشته مصاحبه ای از سید باقر قائم مقامی فعال فرهنگی اکباتان در خصوص سازه های نیمه تمام دور میدان بسیج درج شد که در آن وی از امتیازات بالقوه ای که شهرک اکباتان از انتقال ساختمان فعلی سرای محله به میدان بسیج به دست می آورد، سخن گفت. وی در این گفت و گو از بودجه فرهنگی حداقل 2 میلیاردی برای تجهیز و 1800 متر فضای فرهنگی موجود در دل سازه های نیمه تمام پرده برداشت.

در سوی مقابل شب گذشته هم شهردار منطقه 5 در دفتر هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان حاضر شد و به صراحت از عدم تخریب فضای نیمه کاره دور میدان بسیج سخن گفت و در نقطه مقابل از تمایل شهرداری برای تعامل در خصوص نقشه، میزان فضای کاربری و مواردی از این دست صحبت کرد. وی همچنین به صراحت اعلام کرد که کاربری فضای دور میدان بسیج تجاری است و نه تنها او بلکه شهرداراران بعد از او هم نمی توانند آنجا را خراب و به جایش فضای سبز ایجاد کنند.  

این دو مورد را اگر در کنار هم قرار دهیم یعنی فضا و بودجه ی فرهنگی که مردم اکباتان از آن می توانند انتفاع پیدا کنند و همچنین تمایل شهرداری برای همکاری در این زمینه، می توان یک نتیجه کلی را برای دست اندکاران بومی شهرک اکباتان نمایان ساخت و آن اینکه «تا وقتی دست بالا را داری مذاکره کن تا مطلوب مورد نظر را بدست آوری چون در زمان ضعف فقط امتیاز خواهی داد».

در شرایط فعلی هم شهردار منطقه 5 خواستار تعامل است و هم هیئت مدیره مرکزی و شورایاری اکباتان در شرایطی هستند که از روی اقتدار مجال و فرصت تعامل را داشته باشند. فردای روزگار معلوم نیست که شخص محسن اسدی همچنان شهردار منطقه باشد و یا حتی شهرداری منطقه خواب جدیدی برای سازه های دور میدان بسیج نبیند!؟

فراموش نکنیم که فضای مورد نظر در حیاط شهرداری ناحیه 6 واقع شده و به راحتی هر چه تمامتر آنجا می تواند به یکی از بخشهای اداری جدید التآسیس شهرداری تبدیل شود که البته همگان واقفند که این مسئله از آب خوردن هم راحت تر است.

هنوز زمان زیادی از جا به جایی سرای محله بیمه نگذشته است. مدیران بومی کوی بیمه 4 طبقه ساختمان نوساز دو واحدی با متراژ 110 متر را در خیابان بیمه دوم واگذار کردند و تنها یک ساختمان 5 طبقه تک واحدی قدیمی ساز در بلوار شهید نفیسی دریافت کردند. آنها در ظاهر ضرر کرده اند اما موقعیت فعلی ارزش ساختمان آنها و بهره برداری های فرهنگی آنها را تا 2 برابر یا حتی بیشتر هم افزایش داده است.  

نمونه دیگر بارز این دست تعاملات شهرک آپادانا است که طی سالهای گذشته مدیران آن بخشی از زمین های خود را به شهرداری برای توسعه اتوبانی واگذار کردند اما در عوض امتیازاتی گرفتند که تنها در یک مورد آن باید گفت که جوانان و نوجوانان اکباتان برای ورزش به زمین چمن مصنوعی آپادانا تردد می کنند.     

پس پیش از آنکه دیر شود و شهردار همراه منطقه 5 از دسترس خارج شود، دست بجنبانید لطفا!!

منتشر شده در سه شنبه 4 آبان 1395       کد خبر : 5119
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح