مگامال برای رفع ترافیک فاز 2 پیشقدم شد

مگامال برای رفع ترافیک فاز 2 پیشقدم شد

پس از مدتها اعتراض به وجود ترافیک خودروها در فاز 2 شهرک اکباتان مدیران مگامال تمهدیدات ویژه ای را برای رفع این مشکل در نظر گرفته اند که بخشی از این برنامه ریزی ها در حال حاضر به انجام رسیده و بخشی دیگر نیز پس از طی مراحلی پیاده سازی خواهد شد.

طبق اطلاعات بدست آمده در خصوص خودروهای باربری فروشگاه «هایپر می» که برای تخلیه بار در محوطه جلوی این فروشگاه توقف می کنند و عملا موجبات تنگ تر شدن مجرای ترافیکی می شوند قرار شده است که خودروهای سنگین یک مرتبه در مقابل هایپر توقف نکرده و به جای آن همگی در بلوار شهید بوذری پارک کنند و پس از هماهنگی با عوامل اجرایی هایپر خودروها به بصورت 3 دستگاه، 3 دستگاه وارد محطوطه بیرونی فروشگاه شوند. در این خصوص شاید این پرسش پیش بیاید که چرا 3 دستگاه خودرو و نه بیشتر یا کمتر؟ علت این امر این است که محوطه بیرونی هایپر گنجایش پذیرش حداکثر 3 دستگاه خودروی سنگین را دارد و توقف خودروها بیشتر از آن باعث اشغال فضای تردد در بلوار شهید صارمی می شود و این مسئله عملا به ترافیک دامن می زند.  

در خصوص جدول کاری روبروی هایپر در مسیر شمال به جنوب (رفوژ میانی) هم که در آن فضای سبز و درختان وجود دارند قرار شده است که محوطه رفوژ و جدول کاری با حفظ و نگهداری کامل درختان قدری باریک تر شود که فضا برای تردد خودروها بازتر شود. این تصمیم نیز با موافقت مدیران مگامال مواجه شده و قرار است طی هفته های جاری اجرایی شود.

اما مهمترین قسمت تصمیمات مربوط به ساماندهی تاکسی های خطی در مقابل مگامال است. طبق صحبت هایی که البته هنوز به سرانجام نرسیده و مذاکرات ادامه خواهد داشت پیشنهاد ایجاد یک پایانه تاکسی در زمین پشتی مگامال واقع در ضلع شمالی از طرف مدیران این مجموعه به مدیران شهری داده شده است. این پایانه  در صورت احداث دقیقا پشت دکه مطبوعاتی قرار خواهد گرفت که در حال حاضر در مقابل درب ورودی مترو قرار دارد. در صورت همراهی و همکاری نهادهای مرتبط تاکسی های خطی که ترافیک گسترده ای را در بلوار شهید صارمی رقم می زنند به یک سر و سامان مناسب خواهند رسید.  

طی هفته های گذشته مجموعه مگامال اکباتان دستخوش بازی های رسانه ای بسیاری شد اما به نظر می رسد روند طبیعی پیگیری مشکلات مردم از طرف این مجموعه در حال جریان است. یکی از شایعاتی که در فضای غبار آلود هفته های گذشته در خصوص مگامال مطرح می شد سرمایه گذاری هزار میلیاردی شهرداری در این مجموعه است که البته هنوز هم پروژه پایان نیافته. در این مورد هنوز هیچ منبع رسمی این مطلب را تأیید نکرده است و البته منابع آگاه که خواهان فاش شدن نامشان هم نیستند میزان سرمایه گذاری مالی و مستقیم شهرداری در این مجموعه را صفر اعلام کرده اند.   

منتشر شده در يكشنبه 23 آبان 1395       کد خبر : 5213
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح