کشف 100 گرم «گل» در حوالی بلوکهای فاز 1

کشف 100 گرم «گل» در حوالی بلوکهای فاز 1

رئیس کلانتری 135 آزادی از دستگیری یکی از حرفه ای ترین فروشندگان مخدر «گل» در شهرک اکباتان خبر داد.

سرهنگ شعبانپور با اعلام این خبر افزود: پس از مدتها «رد زنی» در هفته گذشته مأموران بخش تجسس کلانتر 135 آزادی موفق شدند فردی را که در قالب خرده فروشی اقدام به توزیع مقدار قابل توجهی از مخدر «گل» می نمود، دستگیر کنند. 

وی در ادامه افزود: شیوه کار این فرد که در هنگام دستگیری 29 سال سن داشته است، به این ترتیب بوده است که تنها در ساعاتی خاص به پاتوق های امن خود مراجعه می کرد و با برنامه ریزی قبلی اقدام به پخش مواد مخدر می نمود که اتفاقا این محل ها در ساعات حضور او بسیار خلوت و کم تردد می باشد. بر همین اساس مأموران کلانتری پس از مدتی توانستند تمامی محل های های حضور وی را شناسایی و در نهایت هفته گذشته این شخص در شرایطی که 100 گرم ماده مخدر گل به همراه داشت دستگیر و پس از تهیه صورتجلسه و طی مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح گردید.

شعبانپور همچنین در خصوص محل های تردد این فرد هم اضافه کرد: فضای خیابان های مشترک بین سوپرها و بلوکها یکی از بیشترین نقاطی بود که این فرد در آنها تردد داشته و علت این امر هم این است که این خیابانها از یک سو مسدود هستند و بیشتر برای پارک خودروها مورد استفاده قرار می گیرند و در ساعات پایانی شب تردد آنچنانی در آنها وجود ندارد. فرد متهم در خیابان مشترک بین بلوک A3 و سوپرهای حوالی آن دستگیر شد.   

رئیس کلانتری 135 آزادی در پایان خاطر نشان ساخت باید نظارت بیشتری در خصوص تردد افراد مشکوک از طرف دست اندرکاران اجرایی بلوکها و بالاخص نگهبانان صورت پذیرد. متأسفانه به دفعات شاهد هستیم که افرادی توزیع کننده مواد مخدر به راحتی در محوطه بلوکهای اکباتان تردد می کنند و آنطور که باید و شاید در این زمینه همکاری های جدی با عوامل کلانتری صورت نمی گیرد.

در خصوص مخدر «گل» گفتنی است که سرمنشأ آن همان شاهدانه است. صمغ این ماده را حشیش می گویند و آن را علف یا گراس معرفی می کنند. بعضی ها آن را به شکل تنباکو در قلیان می کشند، برخی دیگر داخل سیگار، یک عده ای هم با آن شیرینی درست می کنند و به فروش می رسانند. این شیرینی ها که به معجون زابلی، معجون بیرجندی و معجون بمب خنده معروف هستند همان سرخوشی کاذب را به مصرف کننده می دهد. 

نکته مهم دیگر اینکه، گل یک مخدر جدید نیست، در واقع همان «ماری جوانا» است که فروشندگان مواد برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده ای انتخاب کرده اند تا جوان ها را به سمت این ماده بکشانند. سود جویان فکر می کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند تمایل مصرف کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می شود که متاسفانه در واقعیت هم همینطور است.

منتشر شده در شنبه 13 آذر 1395       کد خبر : 5507
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح