خالِ قرمز هندی در خانه طراحی کودک اکباتان

خالِ قرمز هندی در خانه طراحی کودک اکباتان

یکی از بخش های کاری موسسه خانه طراحی کودک شهرک اکباتان آشنایی کودکان با فرهنگ و رسوم سایر کشورها می باشد.

به گزارش سایت خبری اکباتان به همین دلیل طی روزهای گذشته آموزش بخشی از آداب و سنن کشور هند در واحد کار این مجموعه قرار گرفته است.

بنا بر اعلام آزیتا صفوی مدیریت موسسه خانه طراحی کودک: طی روزهای گذشته بچه های این موسسه عروسک های هندی با مشخصات ظاهری مردم این کشور را ساختند که از جمله این مشخصه های ظاهری می توان به خالِ قرمز هندی ها یا همان «تیلاک» اشاره کرد که با خمیر قرمز رنگ روی پیشانی می گذارند و شدیدا معتقدند این خال قرمز سعادت و خیر و برکت به همراه می آورد.    

وی همچنین در تشریح بیشتر این فرهنگ مردم هند هم افزود: به عقیده مردم هند این نقطه از پیشانی محل «خرد نهفته»، تمرکز و عقل انسانی است و به نوعی چشم سوم آنها نیز به حساب می آید و با توجه به این مسئله مشخص می شود که آنها تا چه اندازه برای خرد و تفکر ارزش قائل هستند.

این کار آموزشی موسسه خانه طراحی کودک در حالی صورت گرفته است که حتی مادران نیز با علاقمندی پیگیر دانستن موضوعات مرتبط با فرهنگ مردم هند بودند.

یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی کشور هند، معرفی هر چه بیشتر آداب و رسوم مردم این کشور به مردمان سایر کشورها می باشد که در قالب پروژه های مختلف همچون صنعت سینمای این کشور یا همان «بالیوود» اجرایی می شود.

در شرایطی که آموزشهای سنین پایه در کشور ما دچار نوعی از تکرار و ملال آوری برای کودکان شده است، اقدامات خلاقانه اینچینی هم بر بار مفاهیم آموزشی می افزاید و بر گسترش فضای ذهنی کودکان امروز و آینده سازان فردا تأثیر گذار است.

والدین جهت اطلاع از برنامه های موسسه خانه طراحی کودک شهرک اکباتان می توانند با شماره تلفن 44697489 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در پنجشنبه 30 دي 1395       کد خبر : 5859
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح