جزئیات تعریض تقاطع اکباتان و جاده مخصوص از زبان شهردار

جزئیات تعریض تقاطع اکباتان و جاده مخصوص از زبان شهردار

چند هفته ای است که در جاده مخصوص، تقاطع ورودی اکباتان کار تعریض اتوبان در دست انجام است. در همین رابطه محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 توضیحاتی را در خصوص این پروژه و همچنین روایت های خاصی که از جانب برخی  مطرح می شود ارائه نمود.

وی در گفت و گو با سایت خبری اکباتان با اعلام اینکه طی دو سه روز آینده کار تعریض اتوبان به پایان می رسد افزود: البته طبق برنامه ریزی ها باید تا پایان هفته گذشته مرحله آسفالت ریزی به انجام می رسید اما به دلیل بارش های جوی این کار قدری به تعویق افتاد. در طول اجرای این پروژه نیز معارضین همچون شرکت برق و مخابرات وجود داشتند که خوشبخاته با هماهنگی های صورت گرفته توانسیتم مشکلات را برطرف کنیم.  

شهردار ناحیه در خصوص چرایی انجام این پروژه هم گفت: این پروژه یکی از درخواست های پلیس راهور از شهرداری بوده است که بر اساس نظرات کارشناسی تعریف شده است. یکی از مهمترین دلایل احداث پروژه نیز این موضوع است که خودروها با یک سرعت کند از بلوار شهید نفیسی وارد جاده مخصوص می شدند که همین مسئله سرعت حرکت خودروهای اتوبان را کاهش می داد و باعث ترافیک زیادی در این نقطه می شد. از طرف دیگر در حال حاضر خودروهایی که در لاین کندروی اتوبان خصوص حرکت می کنند برای ورود به اتوبان ستاری باید وارد جاده مخصوص بشوند اما پس از تعریض اتوبان لاین کندرو نیز به آن متصل می شود تا بار ترافیکی جاده مخصوص از این نظر هم کاهش پیدا کند.

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اوج ترافیک در این تقاطع از ساعت 17 تا 19 عصر بود که تردد را برای خودروها بسیار مشکل می کرد. پیش بینی های کارشناسی این است که پس از تعریض اتوبان سرعت حرکت اتومبیل ها همخوان تر و در نتیجه ترافیک رونده تر خواهد شد.

محمد اسدالهی در مورد انتقادات برخی شورایاران اکباتانی مبنی بر نبود پیوست اتاف برای این طرح (ارزیابی تأثیرات اجتماعی فرهنگی) هم اعلام کرد: همانطور که گفتم این طرح به همراه چند مورد دیگر از خواسته های راهور از شهرداری بوده است و موضوع در جلسات متعدد با حضور شماری از کارشناسان بررسی شده یعنی فرآیند تصمیم گیری به شکلی نبوده است که یک نفر تصمیم بگیرد و بقیه اجرا کنند. پس نتیجه می گیریم که کار از ابتدا کاملا بر اساس نظرات کارشناسی برنامه ریزی شده است.

 در خصوص نقدهایی که در مورد تخریب فضای سبز هم صورت می گیرد باید بگویم که هیچ درختی حذف نشده است و تمام درخت های موجود در این محدوده جا به جا و در سطح خود ناحیه 6 مورد استفاده قرار گرفته اند.  

-------------------------------------------

لازم به ذکر است که پس از آغاز به کار تعریض اتوبان مخصوص تعدادی از شورایاران اکباتانی نسبت به اجرای این طرح نقدهایی را عنوان کرده بودند.

منتشر شده در دوشنبه 11 ارديبهشت 1396       کد خبر : 6433
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح