پارکور اکباتان مدعی زیاد دارد

پارکور اکباتان مدعی زیاد دارد

پارکور یعنی عبور از موانع در سریعترین زمان ممکن با استفاده از آسانترین و ساده ترین شیوه ی حرکتی و کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدا به مقصد بدون تعریف مسیر.

به گزارش سایت خبری اکباتان، یکی از اصلی ترین پایگاههای این ورزش در کشور شهرک اکباتان می باشد و به همین دلیل در ادامه توضیحات کوتاه نادر عسگری در خصوص وضعیت حال حاضر این ورزش آمده است. وی در شرایط فعلی یکی از فعالین جدی پارکور در اکباتان به حساب می آید.

گفتنی است طی روزهای آینده مشروح کاملی از وضعیت فعلی پارکور در اکباتان منتشر خواهد شد.  

پارکور اکباتان مدعی زیاد دارد

پارکور در اکباتان مدعی زیاد دارد. به همین دلیل به راحتی نمی توان گفت که این ورزش از چه سالی در شهرک اکباتان آغاز شده است اما فعلا تنها فعالیتی که برای ورزش پارکور در شهرک اکباتان صورت می گیرد برگزاری کلاسهای آموزشی است.

خود من از سال 84 این ورزش را آغاز کردم و البته در حال حاضر یکی ازگروه های فعال در این رشته من و شاگردانم هستیم که در باشگاه بلوک C2 تمرینات خود را ادامه می دهیم اما همانطور که گفتم برای تاریخچه این ورزش در اکباتان حرفهای بسیاری برای گفتن وجود دارد.

به دنبال ایجاد پایگاه برای این ورزش

در توضیح جایگاه این ورزش در اکباتان باید گفت که خیلی از جوانان اکباتانی یک دوره آن را امتحان کرده اند، برخی ادامه نداده اند و بعضی دیگر به صورت مبتدی، حرفه ای و نیمه حرفه ای همچنان آن را ادامه می دهند. برای گسترش بیشتر این ورزش سالها است که به دنبال مکان ثابت و مشخصی در اکباتان هستیم تا به آموزش علاقمندان بپردازیم و امیدوارم بالاخره تلاشهای صورت گرفته به نتیجه لازم منتهی شود.

حمایت هایی صورت گرفته است

هماهنگی های خوبی با شهرداری ناحیه و شخص آقای اسدالهی صورت گرفته و ایشان حمایت های خوبی را از ما به انجام رساندند و البته آقای مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران هم تا حدودی در جریان امور هستند اما در کلیت، به صورت شخصی تلاش بسیاری را به انجام می رسانم تا بتوانیم یک پایگاه اصولی برای ورزش پارکور در اکباتان ایجاد کنیم.

حصار دیوار در بلوک D1 ربطی به پارکور نداشت

به طور کل دیوارهایی که در اکباتان بر روی آنها نقاشی خیابانی یا گرافیتی صورت می گیرد محل های پر حاشیه ای است چون یک جورهایی جاذبه توریستی اکباتان به حساب می آید و از همه جای تهران برای دیدن آنها می آیند. افراد هم وقتی حضور پیدا می کنند طبعا عکس می گیرند و حضور خود را ثبت می کنند. به عبارتی می توان گفت که بیشتر افراد اعم از ورزشکاران، هنرمندان و عموم مردم آنجا حضور پیدا کرده اند و عکسی گرفته اند. به همین دلیل ایجاد حصار برای آن دیوار ربط آنچنانی به حضور پارکورکاران اکباتانی پیدا نمی کند.  

منتشر شده در پنجشنبه 18 خرداد 1396       کد خبر : 6631
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح