مخالفت شدید با احداث درب جدید مترو در فاز 2

مخالفت شدید با احداث درب جدید مترو در فاز 2

از مدتها پیش مجریان خط 4 متروی تهران درخواستی را مبنی بر اختصاص فضایی در مقابل بلوک 13 برای ایجاد درب جدید ایستگاه متروی شهرک اکباتان ارائه داده اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در این درخواست فضایی در حدود 150 متر برای ساخت درب جدید درخواست شده تا در مسیر شمال به جنوب بلوار شهید صارمی مسیر ورود و خروج ایستگاه مترو ساخته شود و به این ترتیب علاوه بر مسافرینی که تاکنون از درب کناری فروشگاه هایپرمی تردد خود را انجام می دادند، عده ای دیگر نیز می توانند از ورودی مقابل این درب در آنطرف بلوار شهید صارمی (شمال به جنوب) وارد مسیر زیر زمینی مترو بشوند.     

این خواسته در شرایطی مطرح شده است که درب فعلی مترو در جنب مگامال با حواشی مختلفی از جمله ترافیک خودروهای عبوری و توقف خارج از ضابطه تاکسی های خطی مواجه شده است که همین موارد مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده و در سوی مقابل نیز هیچ ارگانی دولتی و خصوصی تمایلی برای ساماندهی وضعیت ترافیکی این نقطه از شهرک اکباتان نشان نداده است.     

با این تفاسیر هم بلوک 13 و هم هیئت مدیره مرکزی اکباتان با این موضوع مخالفت کرده اند. آنطور که از شنیده ها برآمده است هیئت مدیره مرکزی اکباتان شرایط ترافیکی بلوار شهید صارمی حدفاصل میدان شهید صارمی تا سه راه گلها را به اندازه کافی نابسامان قلمداد کرده است و به این ترتیب حاضر نیست زیر بار احداث یک درب جدید برای ایستگاه مترو برود. از طرف دیگر کاملا واضح است که بلوک 13 نیز با اختصاص فضای صد و پنجاه متری در مقابل بلوک خود مخالف است و نمی خواهد بیش از شاهد افزایش ترافیک در این محدوده باشد.

در این رابطه در بخشی از نامه ای که علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان خطاب به محسن اسدی شهردار منطقه 5 نوشته، آمده است: «اخیرا موضوع احداث ورودی دوم ایستگاه مترو در ضلع غربی خیابان شهید صارمی مطرح گردیده که در کمال تعجب مشاهده می شود مسوولین هیچگونه توجهی به تصمیمات خود و آثار و عواقب اجتماعی و زیست محیطی آن نداشته و صرفا جوانب فنی و اقتصادی طرح را مدنظر قرار می دهند».     

پیشنهاد محل جایگزین برای ساخت ورودی مترو

اما در مقابل درخواست احداث درب جدید ایستگاه مترو در مقابل بلوک 13، هم هیئت مدیره مرکزی و هم دست اندرکاران این بلوک بحث ساخت ورودی مورد نظر را در حوالی میدان هگمتانه مطرح کرده اند. البته در نامه هیئت مدیره مرکزی هیچ اشاره مستقیمی به «میدان هگمتانه» صورت نگرفته است اما استفاده از عبارت «هیئت مدیره مرکزی نیز با عنایت به درخواستهای مکرر اغلب بلوکهای مستقر در فاز 2، احداث ورودی دوم ایستگاه مترو شهرک اکباتان را «در ضلع شرقی اتوبان ستاری» تأیید و تأکید می نماید، تا حدودی بیانگر همین مورد است.

منتشر شده در سه شنبه 23 خرداد 1396       کد خبر : 6653
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح