چرا شهرداری به تخلفات بلوک 4 واکنش نشان نمی دهد؟

چرا شهرداری به تخلفات بلوک 4 واکنش نشان نمی دهد؟

علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی در تداوم برنامه انعکاس عمومی مشکلات شهرک اکباتان، به بیان مهمترین موضوعات روز در این زمینه پرداخته است.   

گفتنی است موارد مطرح شده در گفت و گو با سایت خبری اکباتان از طریق این رسانه پیگیری و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.   

امکان اعاده دادرسی در پرونده دارالقرآن

در مورد حکم دارالقرآن باید بگویم که تمکین به قانون سرلوحه کار ما است اما از تلاش هم نباید دست کشید چون شاید راههای دیگری پیدا شود که بتوانیم این مسئله را پیگری کنیم. آنطور که به نظر می رسد در حکم صادره اشاره ای به موارد مورد نظر وکلای ساکنین صورت نگرفته و رأی بیشتر به حرفهای طرف مقابل استناد کرده است. چیزی که مشخص است اینکه حکم اولیه بر اساس یک سری مستندات صادر شده بود اما در حکم اخیر مستندات مذکور مورد توجه قرار نگرفته است. به همین دلیل طبق صحبت های صورت گرفته با وکلای پرونده راههایی وجود دارند که به نوعی «اعاده دادرسی» صورت پذیرد.    

مخازن زباله در فاز 2 جایگزین شده اند

ما خودمان هم دقیقا متوجه نشدیم که علت جمع آوری مخازن زباله در فاز 2 چه بوده است اما آنطور که از گوشه و کنار شنیده شده است، وجود این مخازن باعث اختلال در کار شهرداری شده بود یعنی یک سری از پیمانکاران جمع آوری زباله که زیر نظر شهرداری کار می کنند زباله ها را به جای اینکه به محل مورد نظر انتقال بدهند در این مخازن خالی می کردند و همین مسئله باعث جمع آوری آنها شده بود که البته در حال حاضر یک تعدادی از این مخازن جایگزین شده و رفع نیاز صورت گرفته است.

برای ساکنین بلوک 4 کاری نمی توانیم انجام دهیم

بلوک 4 فاز 2 اختلافات عمیقی را با هیئت مدیره مرکزی اکباتان دارا می باشد و حتی از پرداخت مبلغ جزیی که به عنوان شارژ ماهیانه توسط سایر بلوکها صورت می گیرد هم سر باز می زند. اما در شرایط فعلی این حرکت مدیران بلوک 4 مشکلاتی را برای ساکنین بوجود آورده است چون آنها خواهان ارائه خدماتی همچون به نام زدن فیشهای برق هستند که باید از طرف هیئت مدیره مرکزی معرفی نامه لازم صادر شود و ما هم نمی توانیم کاری انجام دهیم چون عملا بلوک 4 زیر مجموعه هیئت مدیره مرکزی محسوب نمی شود.

نباید اکباتان را به «فرحزاد» تبدیل کنیم  

مدتها است که در برخی بلوکهای فاز 2 ساخت و سازهایی صورت می گیرد و از گلخانه گرفته تا انباری هایی که در زیر پله ها ساخته شده است و حتی اتاقک های کوچک و زشتی که در محوطه بلوک 4 ساخته شده است، همه و همه به نوعی تخلف است و انتظار ما از شهرداری این است که برخوردهای لازم صورت گیرد. البته در بلوک 10 هم ساخت و سازهایی صورت گرفته است که ظاهرا زیبا هم به نظر می رسد اما به نظر مجموعه هیئت مدیره مرکزی این کارها دور از ضوابط است و نباید ساخت و ساز جدیدی صورت در محوطه بلوکها صورت پذیرد.

الان مدیران بلوک 10 می گویند که ما یک گلخانه ساختیم که البته گلخانه نیست و گلفروشی به حساب می آید. در این شرایط یک بلوک دیگر ممکن است بگوید چرا یک عدد؟ ما می خواهیم تعداد بیشتری بسازیم و این روند به بی نظمی و هرج و دمن دامن می زند.

اینکه یک روز بیاییم گلخانه راه بیندازیم و بعدا موسیقی بگذرایم و آهسته آهسته محیط «فرحزاد» را ایجاد کنیم اصلا به صلاح شهرک اکباتان نیست.

چرا شهرداری به تخلف بلوک 4 واکنش نشان نمی دهد؟

برای مقابله با مشکلات مربوط به ساخت و ساز در بلوکها و بالاخص بلوک 4 ما یک نامه به شهرداری ارسال کرده ایم که اقدامی صورت نگرفته است. یک نامه پیرو هم فرستادیم و اگر باز هم اتفاقی رخ ندهند موضوع را به شکل دیگری پیگیری خواهیم کرد. نمی شود که هر کسی در هر بلوکی هر فضایی را می خواهد احداث کند و شهرداری هم توجهی به خواسته های اهالی نکند. من در تعجبم که اگر بلوکی یک نرده نصب کند یا برای حفظ و حراست جان ساکنین یک سرعت گیر در مقابل بلوک احداث شود، فورا عکس العمل مأموران شهرداری برانگیخته می شود و تخریب قطعی صورت می گیرد اما در یک سری جاها ساخت و ساز مکانی صورت می گیرد و نامه و گزارش این تخلف هم ارسال شده است اما هیچ کاری صورت نمی گیرد. شهرداری یک بار به ما بگوید دنبال چه چیزی است تا ما تکلیف خودمان را بدانیم.

در این رابطه نمی خواهیم به کسی تهمتی بزنیم اما واقعا جای سوال است که چه روابطی وجود دارد که ساخت تعدادی اتاقک در بلوک 4 صورت گرفته است و هیچ واکنشی صورت نمی گیرد!؟          

منتشر شده در شنبه 3 تير 1396       کد خبر : 6693
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح