جزئیاتی از امضای قرارداد توتال با ایران

جزئیاتی از امضای قرارداد توتال با ایران

ایسنا به نقل از مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه اهداف آینده این شرکت در صنعت نفت ایران را تشریح کرد.

پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال پس از امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه شنیده می‌شود این شرکت مذاکرات با ایران را درباره زمینه‌های دیگر همکاری ادامه می‌دهد، تصریح کرد: گام بعدی توتال در ایران حضور در بخش پتروشیمی و بخش بالادستی نفت است. فعلا قصد داریم توافق درباره پارس جنوبی را جشن بگیریم و بعد درباره مذاکرات آتی فکر می‌کنیم.

مدیرعامل توتال با اشاره به این‌که پیشتر نیز همراه با خانواده به ایران سفر کرده است، گفت: این بار آخری نخواهد بود که به ایران می‌آیم. پیش از سفر دوباره به ایران برای افتتاح پروژه ای که قراردادش امضا شد، بازهم به ایران خواهم آمد، قراردادی که امروز امضا شد گام اول همکاری هایی است که قرار است با صنعت نفت ایران داشته باشیم.

پویان گفت: توتال نخستین شرکت بین المللی بود که در سال ۱۹۹۵ به ایران آمد و هم اکنون نیز نخستین شرکتی است که پس از تحریم‌ها به ایران بازگشته و این سبب افتخار شرکت ماست.

وی اظهار کرد: مذاکرات ما با ایران کارآمد و سریع بوده اند، زیرا تنها ۱۸ ماه پس از امضای تفاهم‌نامه‌های پاریس با حضور رئیس جمهوری ایران و فرانسه این قرارداد نهایی شده است.

گفتنی است این قرارداد چهار میلیارد و 879 میلیون دلاری با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، میان علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما و پاتریک پویان، مدیرعامل توتال به عنوان رهبر کنسرسویم ایرانی-فرانسوی- چینی توسعه دهنده فاز 11 پارس جنوبی و سید حمید اکبری، مدیرعامل پتروپارس و لو، مدیرعامل شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) امضا شد.

سهم توتال در این پروژه 50.1، سی ان پی سی 30 و پتروپارس ایران 19.9 تعیین شده است.

منتشر شده در سه شنبه 13 تير 1396       کد خبر : 6736
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح