تصاویر جدید آلودگی هوا توسط سیلوی سیمان در اکباتان

تصاویر جدید آلودگی هوا توسط سیلوی سیمان در اکباتان

به رغم انتشار تصاویری از آلودگی هوای صورت گرفته توسط سیلوی سیمان فعال در کارگاه مترو شهرک اکباتان که اردیبهشت امسال انجام گرفت (اینجا را بخوانید)، هنوز هیچ واکنش خاصی از سوی شورایاری، هیئت مدیره مرکزی و فعالین اجتماعی بومی صورت نگرفته است و این در حالی است که روند آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، عکسهایی که روز گذشته از فعالیت این سیلو تهیه شده است به خوبی نشانگر تداوم فعالیت و البته میزان آلودگی هوا توسط آن می باشد.

این آلودگی ها در حالی صورت می گیرد که میزان آلودگی با توجه به رطوبت پایین هوا آنهم در تابستان دوچندان خواهد شد و در صورت وقوع بادهای شدید گریبان سایر محلات جنوب منطقه را خواهد گرفت. امری که در نهایت بیشترین تأثیر خود را بر روی  کودکان و سالمندان خواهد گذاشت.

اما همانطور که اشاره شد معلوم نیست که چرا پیگیری خاصی از جانب شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان در این زمینه صورت نمی گیرد. در اینجا شاید بد نباشد پیشنهاد برگزاری جلسه ای مشترک میان شورایاری، هیئت مدیره مرکزی و حتی تعدادی از مدیران عاملین بلوکها در محل شهرداری و یا حتی اداره کل محیط زیست استان تهران، مطرح شود تا به نحوی روند موجود که در عکسهای پایین به راحتی ملموس است متوقف پیدا کند.

گفتنی است کارگاه مترو شهرک اکباتان با وجود رکود محسوسی عملیات عمرانی همچنان فعال بوده و متاسفانه با هر نوبت بارگیری سیلوها حجم قابل توجهی گردوغبار وارد فضای سبز و محیط سکونتگاهی بلوک های شرقی فاز دو و غرب فاز یک می شود. سایت مذکور در سال 85-84 برای احداث پارکینگ شبانه قطارهای مترو ایجاد شده و از سال 91 به بعد عملکرد مشهودی ندارد.

چندی پیش برخی کارشناسان در این زمینه پیشنهاد تجهیز سیلوها به فیلترهای جاذب گردوغبار سنگین را توسط پیمانکار این کارگاه مطرح کرده بودند که به نظر می رسد این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

تصاویر پایین طی 24 ساعت گذشته و توسط محمد جواد نعمتی یکی از خبرنگاران فعال محلی تهیه و در اختیار 4 اکباتان قرار گرفته است.

منتشر شده در پنجشنبه 15 تير 1396       کد خبر : 6740
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح