ماجرای کلاه شهرداری و قرارداد پیمانکاران سرای محله اکباتان

ماجرای کلاه شهرداری و قرارداد پیمانکاران سرای محله اکباتان

قوانین و مقررات کلا در سرای محله اکباتان به شکلی عجیب اجرا می شوند و جالب اینکه نهادهای نظارتی هم یا نمی خواهند یا نمی توانند وظائف خود را به انجام برسانند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، نزدیک به 4 ماه از ابتدای سال 96 می گذرد و هنوز پیمانکاران سرای محله با وجود در اختیار داشتن اماکن مشارکتی و پرداخت اجاره بها از داشتن قرارداد کاری فیمابین محروم هستند که این مسئله در نوع خود یک پدیده به حساب می آید و احتمالا کمتر کسی باور می کند که مسولیت و اختیار مجموعه هایی در سرای محله اکباتان بدون داشتن قرارداد واگذار شده است آنهم در شرایطی که عمده مخاطبان این اماکن کودکان، نوجوانان و خانواده ها هستند.

پیش از این علی قربانی مدیر محله اکباتان به دفعات اعلام کرده است که قراردادهای پیمانکاری به دبیر شورایاری یعنی خانم ربابه طایفه تبریزی برای تأیید ارائه شده اما وی از امضاء قراردادها استنکاف می ورزد.

معمای امضا نشدن قراردادها چگونه بوجود آمد؟

شورایاری شهرک اکباتان بسیار علاقمند است در تمام حیطه های موجود حضور داشته باشد و خودی نشان دهد. در همین راستا در بحث تعیین پیمانکاران سرای محله اکباتان تلاش بسیاری کردند تا نفرات از فیلتر و کانال آنها مورد تأیید و انتخاب قرار گیرند. اما در این خصوص بدیهی بود که علی قربانی انتخاب پیمانکاران را طبق آیین نامه که انجام آن بر عهده مدیر محله واگذار شده است به انجام برساند و مسولیتی که بر عهده خود می باشد را به شخص دیگری واگذار نکند. وی پیش از این تجربه تلخ معرفی پیمانکار از جانب مدیران بالادستی را داشت که در نهایت پس از چند ماه عدم پرداخت اجاره مجبور به فسخ یکطرفه قرارداد افراد سفارشی شده بود و بر همین اساس نمی خواهد دوباره خسارت های مادی و معنوی دیگری به سرای محله اکباتان تحمیل شود، آنهم در شرایطی که گذران امورات این مجموعه بالاخص حقوق پرداختی کارکنان و هزینه های جاری ساختمان از مبالغ پرداختی توسط پیمانکاران تأمین می شود.     

کلاه شهرداری فعلا پشم ندارد  

در رابطه با این مشکل فعلا «کلاه شهرداری کلا پشم ندارد». محمد اسدالهی چندی پیش اعلام کرد: خانم تبریزی به محض بازگشت از مرخصی یک ماهه قراردادها را امضاء خواهند کرد و در صورتی که ایشان از امضاء قراردادها خودداری کند  جانشین ایشان و نفرات بعدی قراردادها را امضاء خواهند کرد.     

فعلا حدود یک ماه است که خانم دبیر شورایاری از مرخصی یک ماهه بازگشته اند و در عمل حرف شهردار ناحیه هم به اصطلاح امروزی ها «دایورت» شده است. باید منتظر ماند و دید که شهرداری ناحیه چه زمانی می تواند از ادامه این روند خطرناک که ممکن است طی یک اتفاق ناگوار مسوولیت هایی را ایجاد کند، جلوگیری نماید.    

پوست خربزه زیر پای مدیر محله اکباتان؟

طی حدودا 3 یا 4 ماه آینده بحث انتخاب مدیران محلات شهر تهران آغاز خواهد شد. شواهد کاملا موثق حکایت از این دارد که یکی از شورایاران فعلی شهرک اکباتان سودای انتخاب به عنوان مدیر محله اکباتان را در سر دارد. یکی از شورایاران اکباتانی که البته نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: احتمال اینکه امضای قراداد پیمانکاران سرای محله در فرآیند انتخاب مدیر محله تأثیر گذار باشد وجود دارد چون اگر مشکلی از طرف پیمانکاران فعلی ایجاد شود این موضوع به صورت بزرگنمایی شده در کارنامه مدیر فعلی یعنی علی قربانی منعکس خواهد شد و از آنجاییکه دبیر شورایاری هم از امضاء قراداد پیمانکاران خودداری کرده است مسوولیت آن تماما بر عهده نامبرده قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب بصورت خودکار مهمترین گزینه برای بحث مدیر محله اکباتان که خود آقای قربانی است از گردونه خارج خواهد شد.   

یک مقایسه ساده بین اکباتان و بیمه

عدم تأیید فعالیت پیمکانکاران سرای محله شهرک اکباتان در حالی صورت می گیرد که در سمت مقابل یعنی کوی بیمه پیمانکاران مدام در حال رقابت هستند و کار به جایی رسیده است که دست اندرکاران کلاسهای آموزشی در سرای محله بیمه، محصولات تولیدی شاگردان خود را برای فروش در معرض دید قرار می دهند که از جمله اینها می توان به تابلو فرش های بافته شده توسط هنرجویان کلاس فرشبافی اشاره کرد.

یا از طرف دیگر پیمانکار زمین چمن مصنوعی کوی بیمه علاوه بر ارائه خدمات در بحث آموزش فوتبال اقدام به راه اندازی آکادمی تخصصی آموزش دروازه بانی، ایجاد پایگاه قهرمانی زیر نظر فدراسیون فوتبال و برنامه هایی از این دست شده است و  اگر طی هفته های آتی به منظور همکاری های بیشتر، پای مدیران آکادمی آموزش فوتبال که متعلق به دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران یعنی «احمد رضا عابدزاده» می باشد هم به این مجموعه باز شد، نباید چندان تعجب کرد. 

منتشر شده در دوشنبه 19 تير 1396       کد خبر : 6754
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح