بازدید میدانی سرمایه گذاران کره ای از مگامال

بازدید میدانی سرمایه گذاران کره ای از مگامال

عصر روز پنجشنبه تعدادی از سرمایه گذاران و کارآفرینان کشور کره جنوبی از مجتمع مگامال بازدید کردند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، حضور میهمانان کره ای با هماهنگی های صورت گرفته توسط دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و به منظور بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در کشور صورت گرفت و نکته جالب این بود که در بدو ورود کره ای ها شگفت زده از این بودند که در کشوری که سالها سایه تحریم های ظالمانه بین المللی وجود داشته، ساخت و سازهایی همچون مگامال صورت گرفته است.

دکتر محمد رضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران که در رأس گروه بازدید کننده از مگامال قرار داشت در توضیح حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرک اکباتان گفت: شرایط کشور بعد از برجام ایجاب می کند که سرمایه گذاری های خارجی برای اتمام پروژه های بزرگ به انجام برسد که این موضوع علاوه بر کارآفرینی رونق اقتصادی خوبی را نیز به همراه خواهد داشت. با تکیه به همین موضوع به عنوان یکی از متولیان حمایت از بحث کارآفرینی در کشور بسیار علاقمند به توسعه کسب و کارهای ایرانی همچون مگامال هستیم.

وی همچنین در خصوص چرایی معرفی مگامال به سرمایه گذاران خارجی هم گفت: هر پروژه ای برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت ندارد و ما باید بخش هایی را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کنیم که پتانسیل بالایی در خصوص بازدهی سرمایه گذاری داشته باشند و احساس ما این است که فازهای بعدی مگامال قطعا می تواند توقعات مالی خارجی ها را برآورده کند. نظر ما این است که این پروژه در استانداردهای بین المللی تعریف شده است و حتی هیئت اقتصادی کره ای هم ابراز تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این مجموعه اعلام کرده اند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پایان صحبت هایش ایجاد مراکزی همچون مگامال را در کشور اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: به دلیل وجود بخش های تفریحی، گردشگری و تجاری موجود در دل این پروژه ها و همچنین میزان اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم باید به سمت توسعه اینگونه کسب و کارها حرکت کنیم البته از جذب و همراهی برندهای موجود در این مجتمع ها هم نباید غافل شد که خود چالشی جدی در این زمینه است.

گفتنی است مگامال در ابتدا با سرمایه گذاری یک شرکت مالزیایی کار ساخت و ساز خود را آغاز کرد و به نظر می رسد رویکرد «نگاه به شرق» همچنان در سیاست های کاری مدیران این مجموعه جایگاه ویژه ای دارد. اما از سوی دیگر شواهد از توجه خاص نهادهای فنی و اقتصادی کشور به این مجتمع حکایت دارد که درصدد گسترش همکاری های آتی به منظور بهره گیری از پتانسیل های موجود می باشند.   

در حال حاضر مگامال در فاز نخست خود بخشی از فضاهای تجاری همچون فروشگاه هایپر می و پردیس سینمایی را افتتاح کرده است اما آنطور که از نقشه های تدوین شده بر می آید در فاز 2 و 3 این پروژه قسمتهای بیشتری به آن اضافه خواهند شد که همین مسئله انگیزه هایی را برای سرمایه گذاران خارجی و بالاخص اهالی خاور دور به همراه دارد.    

منتشر شده در شنبه 24 تير 1396       کد خبر : 6768
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح