حقانی: به شهردار منطقه اعلام می کنیم تا سیلوی سیمان اکباتان راجمع کند

به شهردار منطقه اعلام می کنیم تا سیلوی سیمان اکباتان راجمع کند

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران از هماهنگی با شهردار منطقه 5 برای جمع کردن سیلوی سیمان اکباتان خبر داد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پس از اطلاع از فعالیت این سیلو و البته بی توجهی های صورت گرفته گفت: «راه حل این موضوع این موضوع بسیار ساده است، مشخصات مکانی آن را در اختیار من قرار دهید تا هماهنگی لازم را با شهردار منطقه 5 برای جمع آوری آن انجام دهم».

وی در توضیح بیشتر در خصوص فعالیت سیلوهای اینچنینی هم خاطر نشان کرد: «این سیلوها باید به صورت موقت احداث شود چون سیلوی گندم نیست که بخواهد دائم وجود داشته باشد. باید توجه داشته باشیم که کارگاه مترو نباید برای مردم مشکل ایجاد کند اما متأسفانه امروز شاهد مشکلاتی از این دست در شهر تهران هستیم. در همین جا اعلام می کنم که پس از ارائه آدرس دقیق پیگیری های لازم را برای جمع آوری سیلوی مورد نظر انجام خواهیم داد».  

همانطور که از گفته های حقانی مشخص است وی تاکنون در جریان فعالیت سیلوی سیمان در کارگاه مترو شهرک اکباتان قرار نگرفته است و به همین دلیل خواستار «آدرس دقیق» برای انجام هماهنگی لازم شده است. بی تعارف شورایاران اکباتانی در این خصوص وظیفه داشته اند اعضای شورای شهر و بالاخص رئیس کمیته محیط زیست شورا را در جریان آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت این سیلو قرار دهند که البته مشخص نیست با چه انگیزه ای این اقدام صورت نگرفته است!؟

به هر صورت در کنار کوتاهی های صورت گرفته از طرف شورایاری اکباتان، یکی از خبرنگاران بومی شهرک اکباتان طی نامه ای مراتب را به اطلاع اداره کل محیط زیست استان تهران رسانده است و پیگیری های لازم از آن سو نیز در جریان است.  

متاسفانه یکی از مشکلات مدیریت بومی در شهرک اکباتان که توسط خود ساکنین اعمال می شود، نداشتن نگاه جامع نگر به موضوعات و مشکلات اکباتان است. شورایاری اکباتان در حالی وقت خود را برای موضوعات پیش پا افتاده تلف می کند که موضوعات اساسی تری در نوبت رسیدگی هستند اما نبود دغدغه واقعی برای اکباتان کار را به جایی رسانده که موضوع تغییر و تحول در کتابخانه سرای محله اکباتان طی 3 سال گذشته بیش از 10 بار در دستور جلسه شورایاران قرار می گیرد و هر بار پس از کلی جدل از دستور کار خارج می شود اما سیلوی سیمان و آلودگی ریه های ساکنین، محلی برای حتی طرح موضوع پیدا نمی کنند!  

منتشر شده در سه شنبه 27 تير 1396       کد خبر : 6782
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح