خداحافظی با پل 50 ساله و نوستالوژیک گیشا

خداحافظی با پل 50 ساله و نوستالوژیک گیشا

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پنج پل فلزی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبر آنلاین، علیرضا جاوید با بیان اینکه چندی پیش موضوع بازنگری و مطالعه پل‌های فلزی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، گفت: با اجرایی شدن طرح مطالعه و بازنگری در وضعیت پل‌های فلزی، آنها را با توجه به قدمت (تقویت، مرمت و یا بهسازی لرزه‌ای) تقسیم بندی کردیم که در این میان حتی گزینه برچیده شدن پل نیز مد نظر قرار گرفت.

وی گفت: در این میان حتی تغییر پل از فلزی به فلزی - بتنی نیز در دستور کار قرار گرفت. کارشناسان معاونت فنی و عمرانی بررسی پل‌های حافظ که بر روی خیابان‌های جمهوری و طالقانی قرار دارد، پل چوبی، آزمایش، گیشا و کریمخان را آغاز کردند که نتایج آن مشخص شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در بررسی‌ها مشخص شد که پل گیشا به دلیل قدمتش باید برچیده و تبدیل به زیرگذر شود، گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت 35 درصدی این پروژه هستیم و به نظر می‌رسد که در نیمه دوم امسال باید با پل گیشا خداحافظی کرد و برچیده می‌شود.

گفتنی است پل گیشا جزو 7 پل فلزی تهران است که قدمت آن به 50 سال می رسد اما قرار نبوده این مدت طولانی از این پل استفاده شود گرچه با مرمت ها و بهسازی ها هم اکنون درحال استفاده است. در سالهای گذشته به دلیل کم عرض بودن این پل ترافیک سنگین در دو سوی آن به کرات وجود داشته زیرا طراحی آن به صورت دو لاین عبوری بوده است.

در حال حاضر طول پل گیشا 620 متر است اما زیرگذر در حال احداث 1120 متر است که 350 متر آن به صورت مسقف و بقیه آن به صورت رمپ های ورودی و خروجی خواهد بود.

برای برچیدن پل گیشا و احداث زیرگذر نیاز است تا 17 انحراف ترافیکی به دلیل حساسیت عبور و مرور اجرا شود. هزینه ساخت زیرگذر و برچیدن پل گیشا 113 میلیارد هزینه نیاز است. البته معارضان تاسیساتی زیادی از جمله لوله های آب از 150 میلیمتر تا 1200 میلیمتر و برق های فشار قوی و لوله های گاز وجود دارد که بایستی با هماهنگی سازمانها و ادارات مربوطه نسبت به جابجایی آنها انجام شود.

منتشر شده در يكشنبه 1 مرداد 1396       کد خبر : 6797
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح