جلسه معرفی قرارگاه «آتش به اختیار» کوی بیمه برگزار شد

جلسه معرفی قرارگاه «آتش به اختیار» کوی بیمه برگزار شد

شب گذشته اولین جلسه تبیین برنامه های کاری قرارگاه فرهنگی «آتش به اختیار» در سرای محله کوی بیمه برگزار شد.

به گزارش سایت خبری شهرک اکباتان، در این جلسه که با حضور سردار بهروز اثباتی رئیس مرکز فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از داوطلبین حضور در این قرارگاه برگزار شد مهمترین محور فعالیت های فرهنگی برای حاضرین تشریح و در این خصوص ماهیت قرارگاه مورد اشاره بعنوان یک مجموعه «عملیاتی» به حاضرین معرفی گردید.

در حاشیه این نشست سردار اثباتی در گفت و گو با 4 اکباتان ضمن تأیید تشکیل قرارگاه مذکور گفت: این کار یعنی تشکیل قرارگاه فرهنگی یک ضرورت است البته نه تنها در بیمه بلکه در تمام محلات شهر تهران باید شکل بگیرد. در حال حاضر این امیدواری برای ما وجود دارد که این کار بتواند به عنوان یک الگو برای سایر نواحی مطرح و آنچنان با برنامه ریزی و مدیریت خوب به انجام برسد که حتی در سراسر کشور بتوانیم از ایده استفاده کنیم. بی تردید این کار حرکت بسیار با ارزشی است.  

وی همچنین در خصوص عملیاتی خطاب کردن این قرارگاه هم افزود: در کلیت «آتش به اختیار» یعنی مقابله با تکِ دشمن، در حال حاضر هم جنگ فرهنگی به صورتی تمام عیار دنبال می شود پس معنی عملیاتی بودن یعنی قدرت پاسخ دهی آفندی و پدافندی به دشمن در محیط فرهنگی. تعبیر بنده از عملیاتی بودن در همین راستا قرار دارد و به عبارتی نباید به سمت کارهای پژوهشی و مطالعاتی حرکت کرد. این قرارگاه برای اینکه به موفقیت لازم دست پیدا کند باید عیوب، ضعف ها و نواقص را شناسایی و در نظر داشته باشد و برای آنها برنامه ریزی لازم انجام و در جهت رفع آنها اقدام نماید. این از نظر ما مفهوم عملیاتی بودن است.  

رئیس مرکز فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با عنوان انتخاب شده برای این قرارگاه هم گفت: عنوان و اسم انتخاب شده باید منطبق با 2 موضوع باشد، اول ماهیت آن اقدام و دوم محیط و محدوده در نظر گرفته شده. اگر ماهیت کاملا با کار قرارگاهی منطبق باشد و محیط هم به عنوان یک ارزش پذیرای نام باشد، یعنی محله اعلام کند که این کار ارزشی است پس ما موافق هستیم، در این صورت نام انتخاب شده مناسب است اما اگر محیط پذیرا نباشد به نظر من اسم باید عوض شود. از نظر من اگر این 2 فاکتور رعایت شده باشد، عنوان خوبی برای این قرارگاه انتخاب شده است.

گفتنی است در پایان جلسه طی صحبتهای انجام شده با سید روح ا... علوی نیا دبیر اجرایی این قرارگاه تعدادی از طرح های فرهنگی مدنظر معرفی شدند که البته طی هماهنگی به عمل آمده در زمان اجرای آنها معرفی و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

منتشر شده در سه شنبه 17 مرداد 1396       کد خبر : 6868
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح