شهرک خواری به سبک بلوکهای اکباتان، این داستان C2

شهرک خواری به سبک بلوکهای اکباتان، این داستان C2

امروز دیگر همگان واقفند که شهرک اکباتان یکی از نمونه های نادر مهندسی سازه در ایران و حتی خاورمیانه به حساب می آید. اما این نمونه نادر طی سالهای گذشته با تغییرات عجیب و غریبی در شکل و ساختار مواجه شده است که بیش از همه چیز موجودیت آن را تهدید می کند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در سلسله بحث هایی که تحت عنوان «شهرک خواری در اکباتان» منتشر خواهیم کرد به بیان این تغییرات دور از ذهن خواهیم پرداخت و امید آنکه که مدیران شهری و بومی بیش از پیش به این موارد توجه خاص نشان دهند.

تصویری که در ادامه آمده است زمین کناری بلوک C2 واقع در انتهای فاز 1 شهرک اکباتان است. این زمین تا سال 1389 جزو معابر عمومی شهرک اکباتان به حساب می آمده و در نقشه تفضیلی شهرداری هم که گذرگاه بودن این معبر کاملا مشخص است اما از این سال یکدفعه و طی اعمال تعاملاتی خاص، این زمین حصار و درب جداگانه اختصاصی پیدا می کند و به عنوان پارکینگ اختصاصی بلوک C2 مورد استفاده قرار می گیرد و تنها ساکنین این بلوک حق استفاده پارکینگی از آن را دارا می شوند.

به گفته قدیمی های اکباتان، این زمین تا سالهای سال باز بوده و در اختیار کلیه ساکنین اکباتان بوده است. حتی پس از آغاز تحویل 6 بلوک آماده به متقاضیان سکونت، این زمین به عنوان مبدأ مینی بوسهای شهرک اکباتان مورد استفاده قرار می گرفته است که خود همین مسئله گویای این است که این زمین از ابتدا در اختیار بلوک نامبرده نبوده است.  

در همین رابطه یکی از افرادی که در این خصوص نمی خواهد نامش فاش شود در این رابطه از تهیه نقشه هایی صحبت کرد که امکان تصرف زمین جنب تصفیه خانه اکباتان را به نفع بلوک C2 مجاز کرده است.  

به هر حال امری که کاملا مسلم و مشخص می باشد اینکه «حق استفاده از این زمین و این محیط برای تمامی اهالی شهرک اکباتان» است و معلوم نیست طبق کدام ضابطه این محدوده در اختیار یک بلوک خاص قرار گرفته که در نهایت باعث تغییر در  شکل ظاهری شهرک مهندسی ساز شده است.  

منتشر شده در شنبه 28 مرداد 1396       کد خبر : 6905
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح