پزشک اکباتانی جشنواره فروش «درمان» به راه انداخت!

پزشک اکباتانی جشنواره فروش «درمان» به راه انداخت!

معمولا اگر با اصطلاح «جشنواره تابستانی» مواجه شوید به احتمال زیاد تصور می کنید که یکی از برندهای لوازم خانگی کمپین تبلیغاتی خاصی ترتیب داده اما این بار یک پزشک مستقر در شهرک اکباتان اقدام به راه اندازی جشنواره تابستانی کرده است تا خدمات درمانی خود را به فروش برساند!

به گزارش سایت خبری اکباتان طی روزهای گذشته یک تبلیغ پر آب و تاب در فضای مجازی مختص به اکباتان منتشر شده است که در آن جمله «جشنواره تابستاني مطب دكتر...» در صدر آن به چشم می خورد و در ادامه هم «جشنواره اي از بهترين ها در مطب دكتر...» خودنمایی می کند.

آقای دکتر «ب» که در زمینه پوست، مو و زیبایی فعالیت دارند در این تبلیغ به تفضیل درم مورد خدمات ارائه شده در مطب و تکنولوژی های مورد استفاده قرار گرفته توضیح داده اند و پس از اعلام تعرفه های جشنواره تابستانی خود، از عبارت «تعداد و زمان محدود» هم استفاده کرده اند تا هر چه بیشتر نسبت به جذب مشتریان مورد نظر اقدام نمایند!

اما این تمام ماجرا نیست چون یک پیشنهاد ویژه هم در متن این تبلیغ گنجانده شده و آن استفاده از «پکیج های گروهی و جلسه ای» است که احتمالا هزینه های درمانی را باز هم کاهش می دهد و به این ترتیب مدل کسب و کاری که آدم را بیشتر یاد تبلیغات شبکه های ماهواره ای و فروش قابلمه و شلوار لاغری و ... می اندازد، رونق بیشتری پیدا می کند.

در پایان هم شماره تماس به تفکیک جغرافیای مطب هایی که زیر نظر این فرد فعالیت می کند ارائه شده تا افراد خودشان مکان استفاده از خدمات جشنواره ای را انتخاب نمایند.

تبلیغات پزشکی یکی از هزاران موردی است که در دنیای امروز جایی برای خود باز کرده و ضمن جلب مشتری، خدمات خود را با شیوه‌های گوناگون معرفی می‌کند. در نقطه مقابل بسیاری از افراد که قصد انجام جراحی‌های زیبایی دارند، از طریق این تبلیغات پزشک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. در این میان نکته مهم این است که سازمان نظام پزشکی علاوه بر صدور مجوز تبلیغات پزشکی، باید عین عبارتی را که در تبلیغات درج می شود برای پزشکان نوشته و تأیید کند. با این حساب مشخص نیست که آیا تبلیغات اینچنینی واقعا دارای مجوز بوده و متن آن مورد تأیید قرار گرفته است؟

در این رابطه ذکر سه نکته شاید خالی از لطف نباشد. نخست: تبلیغات امر پزشکی همانطور که عنوان شد امری هنجار شکنانه محسوب نمی شود اما ای کاش قداست این حرفه و ارزش تلاش پزشکان برای درمان افراد مورد توجه واقع شود.

دوم: واقعا در شهرک اکباتان و حومه، پزشکان محترم با وجود سکونت بیش از 100 هزار نفر نیازمند تبلیغاتی اینچنینی هستند!؟

سوم: یک انتقاد مهم هم به مجریان تبلیغات وارد است و آن اینکه بد نیست اگر پذیرندگان این آگهی های به غیر از پول، قدری هم به شخصیت، جایگاه و نگاه اجتماع به فرد آگهی دهنده توجه داشته باشند. معمولا افرادی که در زمینه اخذ آگهی فعالیت می کنند خود را مشاور تبلیغاتی خطاب می کنند و به همین دلیل توقع ارائه راهکارهای صحیح امری غیر منطقی محسوب نمی شود. 

منتشر شده در شنبه 11 شهريور 1396       کد خبر : 6969
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح