آلودگی سیلوی سیمان اکباتان همچنان در حلق اکباتانی ها / رفقا متشکریم!

آلودگی سیلوی سیمان اکباتان همچنان در حلق اکباتانی ها / رفقا متشکریم!

آلودگی سیلوی سیمان شهرک اکباتان واقع در فاز 2 همچنان ادامه دارد و جالب اینکه هیئت مدیره مرکزی، شورایاری و حتی گروه های مدعی محیط زیست به عمد یا به سهو چشم خود را به روی این رویداد تلخ بسته اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اهالی اکباتان معمولا به دلیل سطح سواد و تجربه های کاری که از سر می گذرانند مردمان منتقد و کنشگری محسوب می شوند که این قضیه در مورد رویدادهای کلان مملکتی کاملا مشهود است و اگر اتفاقی کشوری رخ دهد بلافاصله در گروههای تلگرامی ساکنین این محدوده واکنشها آغاز می شود. اما اینکه چرا دود و آلودگی سیلوی سیمان به حلق آنها می رود و هیچکس دم بر نمی آورد از آن پدیده هایی است که بد نیست قدری مورد تأمل واقع شود.

روز گذشته بازهم تأسیسات سیلوی سیمان واقع در کارگاه متروی فاز 2 کار خود را از سر گرفت و تصاویری که در ادامه آمده است جدیدا تهیه شده است.

سیلوی سیمان دقیقا چه کار می کند؟

این سوال خیلی مهم است چون اگر یک شهروند ساکن اکباتان ساعتها در محوطه کارگاه مترو پرسه بزند با هیچ فعل و انفعالی که در رابطه با ساخت و ساز عمرانی این کارگاه باشد مواجه نمی شود. دیگر بسیاری به این امر واقفند که مدتها یا عبارتی سالها است که پروژه تکمیل پارکینگ های ایستگاه متروی اکباتان متوقف شده اما سیلوی سیمان مشغول است! حالا برای کجا؟ خدا می داند!

در این رابطه برخی منابع محلی پروژه ساختمانی افق اکباتان واقع در ابتدای اتوبان شهید ستاری و ایستگاه متروی کوی بیمه را مقصد فرآوردهای این سیلو قلمداد می کنند که البته دستیابی به مستندات موضوع کار راحتی نیست و به همین دلیل نمی توان آن را تأیید کرد اما یکی از اهالی شهرک می گوید خودش ماشین حمل بتون را که از این کارگاه بیرون آمده تعقیب کرده و در نهایت دیده که به داخل کارگاه ایستگاه متروی کوی بیمه وارد شده و بار خود را خالی کرده است.

هیئت مدیره مرکزی و شورایاری کجای این داستان قرار دارند؟

هیئت مدیره مرکزی اکباتان و شورایاری در مواجهه با این مشکل دقیقا حالت نو عروس نشسته بر سر سفره عقد را دارا هستند که اطرافیانش بلند می گویند « عروس رفته گل بچینه!» و دقیقا در بهبوهه این مشکل این دو تشکل حضور دارند اما به جای هرگونه تلاشی رفته اند گل بچینند.

در پی چند نوبت انتشار عکسهای آلودگی سیلوی سیمان مذکور علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان تنها به گفتن اینکه «به زودی از کارگاه مترو بازدید خواهیم کرد» بسنده می کند که البته معلوم نیست این موضوع کی قرار است محقق می شود. فراموش نکنیم که با آغاز نیمه دوم سال شهر تهران با پدیده وارونگی هوا یا «اینورژن» رو به رو خواهد بود و در آن زمان اثرات این آلودگی ها چند برابر در حلق و گلوی مردم بیچاره تأثیر می گذارد.

اما در کنار هیئت مدیره مرکزی شوارایاری اکباتان هم کلا بی خیال موضوع است. طی یکسال گذشته به خواست خانم ربابه طایفه تبریزی دبیر شورایاری اکباتان، در سر برگ نامه های شورایاری جمله «انسان و طبیعت هر به دو هم نیازمند هستند» درج شده است اما در عمل دریغ از یک پیگیری ساده، دریغ از یک موضع گیری و دریغ از یک دغدغه مندی.  

اما در کنار این دو مجموعه سایر تشکل های رنگارنگ شهرک اکباتان هم روزه سکوت گرفته اند. از شورایاری مدیران اجرایی فاز 1 و 3 تا شورای مدیران اجرایی فاز 2 و حتی گروه پر سر و صدای «حامیان محیط زیست» همگی ترجیح داده اند «داخل» نشوند که این جنس سیاست مداری ها هم جای سوال دارد.

در پرونده سیلوی سیمان اکباتان تنها باید با غمی تلخ گفت «رفقا متشکریم».

پیمانکار پاسخگو نیست

در این شرایط پیمانکار و متولی این سیلوی سیمان هم به خوبی به اوضاع واقف شده و می داند کسی وی را مورد بازخواست قرار نخواهد داد چون پس از چند نوبت اطلاع رسانی نه تنها عکس العملی نشان نداده بلکه در واکنش به تماس های تلفنی خبرنگار 4 اکباتان به راحتی می گوید تا از مقامات بالای شهرداری دستور ندهند نمی تواند پاسخگو باشد.     

عکس هایی که در ادامه آمده است توسط خبرنگار اکباتانی و  دلسوز این شهرک، محمد جواد نعمتی تهیه شده است. نکته مهمی که در این عکسها وجود دارند اینکه دو عکس آخر مربوط میشود به پدیده dust dewil که در اثر یک جریان گردبادی اتفاق می افتد و خاک از زمین به هوا بلند می شود. این اتفاق از آنجایی که خاک کارگاه مترو بسیار سست می باشد با کمترین بادی تکرار میشود.

منتشر شده در دوشنبه 13 شهريور 1396       کد خبر : 6976
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح