اوقات شرعی       جستجو         پیوندها        تماس با ما
جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
 
ارسال شده در تاریخ دوشنبه 13 شهريور 1396            نسخه قابل پرینت

چرا خبر تولید فصل سوم «شهرزاد» دوستداران سریال را هم خوشحال نکرد؟

با انتشار خبر ساخت فصل سوم سریال «شهرزاد»، انتقاد‌ها از وضعیت ناامید‌کننده فصل دوم این سریال و پیش‌بینی امکان تکمیل پازل شکست تجاری شهرزاد در فصل سوم مطرح شد.

به گزارش خبرآنلاین، رامین ناصر نصیر، بازیگر مجموعه «شهرزاد» با انتشار عكسی در صفحه اجتماعی‌اش از كلید خوردن فیلمبرداری فصل سوم این سریال خبر داد كه با روز تولد حسن فتحی، كارگردان مجموعه «شهرزاد» همزمان شده بود. انتشار این عكس و اعلام شروع تولید فصل سوم، انتقادهای صریحی را از وضعیت فعلی «شهرزاد» به همراه داشت؛ سریالی كه گویا در فصل دوم به مشكلات متعددی مانند نداشتن داستان جذاب و كشدار شدن بیهوده دچار شده بود.

یكی از انتقاد‌های صریح به مجموعه شهرزاد دیروز منتشر شد. یک خبرگزاری در یادداشتی با عنوان «چند می‌گیری فصل سوم شهرزاد را نسازی؟!» دلایل متعددی را درباره توفیق نیافتن فصل دوم این سریال مطرح كرد. نویسنده یادداشت با اشاره به عدم فروش مناسب این سریال در فصل دوم، ساخت فصل جدید را یك ریسك برای شركت تهیه‌كننده «شهرزاد» عنوان می‌كند.

در این یادداشت همچنین نقد‌هایی به وضعیت فیلمنامه و تبلیغات این سریال مطرح كرده و این هشدار را به فتحی داده است كه با ادامه در صورت رخ ندادن اتفاقات تازه ممكن است سابقه درخشان این كارگردان مخدوش شود.

اما چرا باید شهرزاد از یك شروع طوفانی در فصل اول به این ركود و نزول در فصل دوم برسد؟ فصل اول شهرزاد را می‌توان جهش فوق‌العاده‌ای در تولید مجموعه‌های داستانی برای توزیع در شبكه نمایش خانگی دانست؛ سریالی كه محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشت و حداقل تا چند قسمت آخر، بیننده‌های زیادی را با خود همراه كرده بود. شاید بتوان گفت كه فروش خوب فصل اول شهرزاد بود كه تولید‌كنندگان این سریال را مجاب كرد تا سراغ ساخت فصل‌های بعدی بروند.

شهرزاد فصل دوم، یك سقوط

سری دوم سریال شهرزاد، از روز 29 خردادماه عرضه شد. در همان روز نخست توزیع نیز، بیش از 60 هزار نفر تنها به صورت آنلاین اقدام به خرید سریال كردند. تولید‌كنندگان سریال شهرزاد برای فصل دوم سریال مجموعه‌ای از اقدامات تبلیغاتی را در نظر گرفته بودند. تولید مجله، فعالیت در شبكه‌های اجتماعی و برگزاری مسابقه میان بینندگان سریال تنها بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی مفصلی بود كه برای شهرزاد در نظر گرفته شده بود. در عوض با همه فضاسازی‌های تبلیغاتی و آمادگی ذهنی كه در بین بینندگان شهرزاد وجود داشت. فصل دوم سریال گام به گام با افت كیفیت داستان و حتی بازی‌ها روبه‌رو شد. از‌هم‌گسیختگی می‌تواند واژه خوبی برای توصیف آنچه در فصل دوم شهرزاد می‌گذرد، باشد. سریالی كه دیگر علی نصیریان را نداشت تا «آقا بزرگ» داشته باشد، این روزها دیگر داستان‌ها حاشیه‌ای شده و هنوز نتوانسته است به قوام برسد. انگار بخش قابل‌توجهی از ذوق و استعداد نغمه ثمینی و حسن فتحی در نگارش سریال شهرزاد در همان فصل اول مصرف شده و چیزی را حداقل برای قسمت‌های پخش شده از فصل دوم، كنار نگذاشته‌اند.

میزان فروش سریال در فصل دوم اعلام نشده است، با وجود این، شایعاتی درباره كاهش چشمگیر استقبال از این سریال مطرح است. كاهش فروش را می‌توان به پای كاهش میزان علاقه بینندگان شهرزاد به دنبال كردن این سریال گذاشت. برخلاف انتشار خبر تولید فصل دوم سریال شهرزاد كه با استقبال خوبی در شبكه‌های اجتماعی روبه‌رو شده بود، بعد از اعلام خبر تولید فصل سوم، خبری از ابراز خوشحالی و نشاط نشد. شهرزاد گویا در فصل دوم هنوز نتوانسته است دوستدارانش را راضی كند. اگرچه هنوز قسمت‌های زیادی از فصل دوم باقی مانده و معلوم نیست نویسنده و كارگردان سریال چه خوابی برای قسمت‌های پیش رو دیده‌اند، ولی ادامه آنچه در 10 قسمت اول شاهد آن بودیم، می‌تواند بسیار زودتر از آنكه فصل سوم شروع شود، خزان شهرزاد را به همراه داشته باشد.

 
فیلم و صوت
 
    جدیدترین اخبار
صفحه نخست   |   تماس با ما    |     پیوند ها    |     جستجو    |     آب و هوا     |    RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح