تلاشها برای ساخت پمپ بنزین در اکباتان ادامه دارد

تلاشها برای ساخت پمپ بنزین در اکباتان ادامه دارد

در اواسط تیرماه امسال نامه از طرف شهرداری منطقه 5 به هیئت مدیره مرکزی ارسال شد که به موضوع «جانمایی» و معرفی زمین برای احداث پمپ بنزین در اکباتان اشاره می کرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از ارسال این نامه هیئت مدیره مرکزی اکباتان به دلیل وجود ترافیک حاصل از مترو، پردیس سینمایی مگامال و فروشگاه هایپرمی مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد. اما در این میان نکته ی حائز اهمیت اینکه نزدیک به 2 سال پیش مدیران ارشد مگامال اعلام کردند که از قصد خود برای ساخت پمپ بنزین، کارواش و هتل در مجموعه مگامال منصرف شده اند اما به چه دلیل بعد از 2 سال مجدد این طرح از سوی شهرداری منطقه 5 پیگیری می شود، جای سوال دارد؟

مگامال: هیچ برنامه ای برای ساخت پمپ بنزین نداریم

مدیران برنامه ریزی و اجرایی مگامال همگی اعلام می کنند که هیچ برنامه ای برای ساخت پمپ بنزین وجود ندارد. در این رابطه نامه های رسمی رد بدل شده میان شهرداری منطقه 5 و شرکت مجری مگامال نیز به عنوان گواهی برای این مطلب مورد استناد قرار می گیرد. در یکی از این نامه ها به صراحت بحث احداث پمپ بنزین منتفی اعلام شده است.  

شهرداری، پای یک سفارش در میان است؟

در رابطه با شهرداری منطقه 5 نمی توان همچون مگامال توقع نشان دادن نامه ها و مکاتبات را داشت و تنها باید به افراد مطلع اعتماد کرد. طبق نظر یکی از همین افراد پیشنهاد ساخت پمپ بنزین در شهرک اکباتان توسط افراد مختلف همچنان به شهرداری منطقه 5 ارائه می شود و در این رابطه سفارش هایی نیز صورت می گیرد. اما مسئله ای که برای شهرداری هم واضح و مشخص است مقاومت جدی شهرک نشینان در رابطه با احداث این مکان است. به همین دلیل شهرداری منطقه تصمیم گرفته در رابطه با بحث پمپ بنزین نظر مردم را در اکباتان بصورت مکتوب اخذ تا در مقابل سفارش کنندگان بتواند مدرکی معتبر را برای مخالفت خود ارائه دهد.

همچنان تلاش ها برای موافقت شهرداری ادامه دارد

اما این پایان ماجرا نیست چون شواهد نشان می دهد که علاقمندی زیادی برای ساخت جایگاه توزیع بنزین در اکباتان وجود دارد که این امر نیز نشأت گرفته از جمعیت ساکن در این محدوده و سود سرشاری است که نصیب سازندگان خواهد شد.

در این رابطه فعلا که شهرداری منطقه 5 در خصوص این درخواست ها مقاومت کرده اما بی تردید «لابی گری ها» و سفارش های کم و بیش همچنان ادامه دارد و حتی شنیده شده طرح های مکتوبی هم ارائه شده تا شاید امکان اجرای این داستان محقق شود.

پمپ بنزین، نیاز یا فاجعه؟

شاید در نگاه اول عده ای معتقد باشند که شهرک اکباتان با بهره گیری از جمعیتی چند ده هزار نفری نیازمند یک جایگاه توزیع سوخت می باشد اما تنها کافی است ترافیک داخلی اکباتان در ساعات مختلف شبانه روز مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود ساخت یک پمپ بنزین چه فاجعه ای را برای تردد خودروها در این جغرافیا به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل قطعا هیئت مدیره مرکزی و بلوکها باید در مقابل این خواسته مقاومت کنند تا پیش از این محوطه زندگی مردم دستخوش چالش هایی همچون ترافیک، آلودگی صوتی و ... نشود.

منتشر شده در دوشنبه 27 شهريور 1396       کد خبر : 7057
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح