پیگیری 4 اکباتان جواب داد/ نصب فیلتر بر روی سیلوهای بتن در اکباتان

پیگیری 4 اکباتان جواب داد/ نصب فیلتر بر روی سیلوهای بتن در اکباتان

طی روهای گذشته عملیات نصب فیلتر بر روی سیلوهای بتن واقع در ایستگاه متروی فاز 2 آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در اواسط اردیبهشت ماه امسال تصاویر آلودگی زیست محیطی سیلوی بتن در کارگاه متروی فاز 2 توسط یکی از خبرنگاران بومی شهرک اکباتان ثبت شد. پس از این اتفاق و در شرایطی که در ابتدا برخی افراد منکر آلودگی های تجهیزات کارگاهی مذکور بودند، پیگیری های رسانه ای و البته همراهی اعضای شورای شهر قبلی اعم از محمد حقانی و احمد مسجد جامعی موجب شد تا طی روزهای گذشته مراحل نصب فیلتر بر روی این سیلوها صورت گیرد.

در این رابطه مدیریت پیمانکاری خط 4 مترو هم ضمن اعلام این مطلب افزود: به انتظامات کارگاه اعلام کرده ایم که از فعالیت سیلوهای بدون فیلتر جلوگیری به عمل آورد و از این به بعد کلیه سیلوها باید با فیلتر به فعالیت خود ادامه دهند.

موضوع سیلوی های بتن در اکباتان طی ماههای گذشته بحث های فراوانی را به خود اختصاص داد و در این رابطه پیگیری های بسیاری نیز توسط محمد جواد نعمتی، خبرنگار اکباتانی که برای نخستین بار تصاویر این بحران زیست محیطی را ثبت کرد، صورت گرفت. حتی در مقطعی حتی کار به اداره کل محیط زیست استان تهران و فعالان زیست محیطی نیز ارجاع شد تا با بهره گیری از پتانسیل های موجود مشکل آلودگی ها برطرف شوند.

نصب فیلتر سیلوها در حالی صورت گرفته است که در طی این مدت شورایاری اکباتان تقریبا به این موضوع ورود پیدا نکرد و گروه حامیان محیط زیست اکباتان نیز بی توجه از کنار این مسئله گذشتند و حتی نماینده اول این گروه (آقای الف) در پاسخ به پرسش خبرنگار 4 اکباتان که چرا برای حامیان محیط زیست اکباتان این موضوع واجد اهمیت نمی باشد، تنها به گفتن جمله «شما نمی توانید برای ما تعیین تکلیف کنید!» بسنده کرد.   

به هر صورت حالا بیشتر از هر زمان دیگری خوشحال هستیم که در جهت احقاق منافع مردم اکباتان گامی هر چند کوچک برداشته ایم هر چند که دوستان نیز همراه ما بوده اند.

در تصویر بالا وضعیت قبل و بعد از نصب فیلتر سیلوها قابل مشاهده است.

منتشر شده در سه شنبه 4 مهر 1396       کد خبر : 7090
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح