تاکتیکی ترین مذاکرات هیئت مدیره مرکزی در یک شب فوتبالی

تاکتیکی ترین مذاکرات هیئت مدیره مرکزی در یک شب فوتبالی

تنها ساعاتی پیش از شروع یکی از مهمترین رقابتهای فوتبالی کشور (پرسپولیس- الهلال عربستان) تنی چند از اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان رو در روی پیمانکار خط 4 مترو نشستند، از دغدغه ها گفتند و در نهایت توانستند موج همراهی طرف مقابل را نیز جذب کنند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در شبی که باز هم مجید حسیبی در مقام رئیس سابق و عضو فعلی در یک بازدید مهم کاری غیبت خود را ثبت کرد، 5 تن از اعضای اصلی به همراه مدیر اجرایی هیئت مدیره مرکزی هم از تأسیسات در حال ساخت ایستگاه مترو بازدید به عمل آورند و هم باب یک مذاکره صمیمی اما «هدفمند» را باز کردند که حصول نتیجه در این فرآیند گفت و شنود اصلا دور از ذهن به نظر نمی رسد.

5 میلیارد اول به دست ما نرسیده توقیف شد

مهمترین بخش از صحبت های ابتدایی علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی اختصاص داشت به چرایی طولانی شدن پروژه مترو که در پاسخ «آرمان رضا محدث» مدیر پروژه خط 4 که ضمن تجربه ساخت خطوط 1، 2 و 5 متروی تهران از آرامش و متانت خاصی هم برخوردار بود به صراحت گفت: «از برج 5 سال 95 و بنا به درخواست مهندس مازیار حسینی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پروژه خط 4 حضور پیدا کردم. طی جلساتی که با مدیران شهرداری و شرکت مترو داشتیم، دوستان مترو به صراحت اعلام کردند که خط 4 جزو اولویت های اصلی آنها به شمار نمی رود اما در مقابل معاونت ترافیک تقبل کرد که مبالغی را به ما پرداخت تا پروژه خط 4 ادامه پیدا کند. بر این اساس مصوب شد که در یک فقره 20 میلیارد تومان و در فقره دیگر 16 میلیارد برای پیشبرد دو قسمت از کار آنهم به صورت مرحله ای به پروژه تزریق شود اما در حالیکه قسط نخست یعنی 5 میلیارد تومان به حساب شرکت مترو واریز شد قبل از اینکه در اختیار ما قرار بگیرد حساب های شرکت مترو توسط برخی نهادها به مرحله توقیف رسید تا در نهایت این پول به دست ما نرسد. پس از آن تصمیم گرفتیم با ذره ذره پیش بردن کار و اعلام صورت وضعیت های چند صد میلیونی کار را پیش ببریم که بازهم با مشکلاتی از جانب امور مالی شرکت مترو مواجه شدیم. اما با تمام این تفاسیر تاکنون بخش هایی از کار را پیش بردیم و امیدواریم بتوانیم بازهم روند کار را تسریع کنیم.»

با ما همکاری کنید، در اکباتان سکونت ندارم اما آن را دوست دارم

اما مهمترین قسمت از صحبت های دوطرف به بحث جانمایی درب دوم ورود و خروج به ایستگاه مترو در شهرک اکباتان اختصاص داشت که بر این اساس از طرف پیمانکار خط 4، فضای مقابل بلوک 13 پیشنهاد شده بود.

محدث در این رابطه نیز گفت: «ما باید حتی برای کاهش بار ترافیکی هم که شده یک ورودی و خروجی  در ضلع غربی بلوار شهید صارمی هم داشته باشیم و این را کاری نمی شود کرد و احداث آن هم از جهت فنی و عقلانی کاملا دارای توجیه است. ما به دنبال تعامل با هیئت مدیره مرکزی اکباتان هستیم اما در این رابطه اگر همکاری صورت نگیرد مجبور هستیم که روند قانونی موجود در خصوص طرح های مصوب ملی را طی کنیم و بر این اساس مراجع قانونی فضای مورد نظر ما را در اختیارمان خواهند گذاشت.»

پس از بیان این صحبتها از طرف محدث و در حالیکه دو عضو هیئت مدیره مرکزی یعنی «هاشمی» و «ارداتی» با جدیت موضوع مکان احداث درب جدید مترو را پیگیری می کردند و خواستار انتقال درب جدید از مقابل بلوک 13 به میدان هگمتانه بودند، علیرضا شکوهی دیگر عضو هیئت مدیره مرکزی طی یک حرکت تاکتیکی و با گفتن جمله «ما شما را درک می کنیم و حرفهای شما کاملا منطقی است» نه تنها عملا حرارت مذاکره را پایین آورد بلکه باعث شد تا در ادامه دو عضو دیگر به راحتی با محدث به یک توافق اولیه شفاهی دست پیدا کنند تا جاییکه مدیر پروژه خط 4 شماره های تلفن همراه هر 2 نفر را گرفت تا نتیجه بررسی ها برای پیدا کردن نقاط جدید را مستقیما به آنها اعلام کند.

ایستگاه مترو اکباتان شاید 3 درب داشته باشد

طبق توافق شفاهی صورت گرفته احتمالا با توجه به اینکه درب فعلی متروی فاز 2 در مقابل بلوک 13 قرار گرفته است، درب دیگر مقابل این بلوک ایجاد نخواهد شد و در طول بلوار شهید صارمی حدفاصل سه راه گلها تا میدان شهید صارمی یک محل جدید برای آن جانمایی می شود. از سوی دیگر احتمال ساختن یک درب سوم در محوطه پیرامونی میدان هگمتانه هم منتفی نیست تا ساکنین فاز 1و 3 برای استفاده از مترو دیگر به فاز 2 مراجعت نکنند و از همان قسمت وارد خطوط مترو بشوند.   

با توجه به این مذاکرات شاید متروی اکباتان 3 درب ورود و خروج برای تردد استفاده کنندگان داشته باشد.   

مهمترین صحبت های مطرح شده در خلال مذاکرات

محدث (پیمانکار مترو): در بعضی موارد سیلوی های ایستگاه مترو در اکباتان به ایستگاه متروی بیمه بتن قرضی ارسال کرده است و البته این موضوع به دلیل یکی بودن پیمانکار هر 2 پروژه می باشد و به هیچوجه سیلوهای ما مرکز توزیع بتن یا شن و ماسه به سایر پروژه ها نیست.

حسین کرد (عضو هیئت مدیره مرکزی) خطاب به محدث: برای ما مشخص کنید که هیئت مدیره مرکزی اکباتان با کدام ارگان باید مکاتبه کند تا بودجه خط 4 واریز شود و پروژه از این وضعیت خارج شود.

محدث (پیمانکار مترو): حرکت قطارها قطعا از بابت لرزش و صدا بر روی ساختمان های شما تأثیر گذار است اما از بابت تأثیر در بحث ضد زلزله بودن بعید می دانم.

منتشر شده در چهارشنبه 5 مهر 1396       کد خبر : 7097
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح