مشخصه های تاجران جوان آنلاین

مشخصه های تاجران جوان آنلاین

نسل جدیدی از کارآفرینان از راه رسیده‌اند و حتی از والدین‌شان بهتر عمل می‌کنند. «فورچون» این اطلاعات را از گزارش کارآفرینی جهانی BNP2016 نقل کرده است.

این گزارش، در میان 2600 کارآفرین برتر از 18 کشور جهان به تحقیق و پیمایش پرداخته که کسب و کار آنها روی هم، 17 میلیارد دلار ارزش دارد. در زبان انگلیسی millennial به معنای نسل هزاره، نسل جدید است و entrepreneur به معنای کارآفرین، از تلفیق این دو، واژه جدید millebipreneurs با معنای ضمنی کارآفرینان نسل جدید شکل گرفته است. آنها بین 20 تا 35 سال سن دارند و مطالعه‌ای جدید، نشان می‌دهد شرکت‌های بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود پایه‌گذاری کرده‌اند، کارمندان بیشتری را مدیریت می‌کنند و اهداف سودده بالاتری را نیز در سر دارند و البته که در حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارت آپی فعال هستند.

کارآفرینان جدید، پیش از رسیدن به 30 سالگی نخستین کسب و کارشان را راه‌اندازی کرده‌اند. همچنین آنها تیم‌های بزرگ‌تری را  رهبری می‌کنند؛ تقریباً برای هر کسب و کار 122 کارمند دارند در حالی که نسل پیشین، از 30 کارمند استفاده می‌کرد. این مسأله نیز به خاطر حوزه‌هایی است که در آن فعالیت می‌کنند. در نسل قدیم، پول درآوردن در بخش‌های خدمات حرفه‌ای مثل حسابداری، حقوق و خدمات مشاوره‌ای متمرکز شده، در حالی که نسل جدید تمرکزش را روی خرده فروشی، تکنولوژی، مدیریت سرمایه‌گذاری و تجارت الکترونیک گذاشته که به نیروی کار بیشتری نیاز دارد.

در تجارت آنلاین ایران چه خبر است؟

در میانه‌های سال 94 بود که بحث استارت آپ‌ها در ایران داغ شد. شبیه به هر اتفاق نوی دیگری، عده‌ای به مخالفت با آن پرداختند و در نقد این نوع کارآفرینی، مطالب زیادی نوشته شد. اما استارت آپ بازها رفته رفته از موجوداتی ترسناک و غریبه، به‌عنوان کارآفرینانی خلاق در جمع مردم پذیرفته شدند. استارت آپ‌های کوچک به شرکت‌هایی بزرگ تبدیل شدند و اعتماد مردم را به بازار و اقتصاد اینترنتی با خدمات سریع و ارزان جذب کردند و دیجی کالا به ارزشی بیشتر از 150 میلیون دلار رسید.  طی یکی دو سال اخیر نیز با گسترش سرویس‌های حمل و نقل آنلاین، تحول جدیدی اتفاق افتاد. سرویس‌های تاکسی‌های اینترنتی راه‌اندازی شدند و به خاطر استقبال بالای مردم، مقاومت صنف‌های سنتی نتوانست راه به جایی ببرد. با این حال، هنوز در ایران پیمایش دقیقی روی کسب و کارهای آنلاین صورت نگرفته است اما برخی اطلاعات نشان می‌دهد که 11 هزار شرکت اینترنتی در کشور فعالیت می‌کنند و 4 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، از طریق معاملات آنلاین تأمین شده است.

منتشر شده در يكشنبه 16 مهر 1396       کد خبر : 7148
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح