مخالفت بلوک 13 و پیشنهاد جدید پیمانکار مترو

مخالفت بلوک 13 و پیشنهاد جدید پیمانکار مترو

شب گذشته جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان، مدیران شرکت پیمانکاری خط 4 مترو و نمایندگانی از بلوکهای 11 و 13 در سالن جلسات شهرداری ناحیه 6 تشکیل و بحث ساخت ورودی جدید مترو در مقابل بلوک 13 مورد ارزیابی قرار گرفت.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، در جلسه دیشب البته یک مهمان ویژه نیز حضور داشت و آن تیمور جلالی رئیس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه 5 بود که به منظور مباحث مرتبط با خرید زمین و مسائلی از این دست دعوت شده بود.

در ابتدای نشست «آرمان رضا محدث» پیمانکار خط متروی 4 توضیحاتی را پیرامون دو جلسه ای که طی هفته های گذشته و با حضور نمایندگان هیئت مدیره مرکزی برگزار شده است، ارائه کرد. پس از صحبت های وی نوبت به نمایندگان بلوکهای 11 و 13 رسید که صحبت های خود را مطرح کنند که البته مشخص بود نفرات شرکت کننده با یک پیش زمینه ذهنی منفی نسبت به احداث ایستگاه مترو در مقابل بلوک 13 در این جلسه حاضر شده اند و حتی یکی از حاضرین طی صحبت های خود با به کار بردن کلمه ای که در شأنیت جلسه و حاضرین نبود صحبت های خود را ادامه داد که با تذکر جدی «علیرضا شکوهی» عضو هیئت مدیره مرکزی مواجه شد. شکوهی معمولا در جلسات اینچنینی کمتر به بیان صحبت می پردازد اما در بزنگاههای خاص تذکرات منحصر به فردی را بیان می کند که نه تنها هیچکش توقع ندارد بلکه مسیر گفت و گوها را هم به حالت طبیعی بازمی گرداند.  

به هر صورت جلسه ای که در دقایقی نسبتا زیاد حالت «همهمه» را به خود گرفته بود با مخالفت جدی مدیر عامل بلوک 13 مبنی بر اختصاص زمین های این بلوک برای احداث ورودی مترو ادامه یافت اما در ادامه پیشنهاد جدید پیمانکار خط مترو تا حدودی امیدواری برای گرفتن نتیجه را افزایش داد. پیشنهاد ارائه شده از این قرار بود که در مسیر کندروی بلوار شهید صارمی (شمال به جنوب) و آن قسمتی که در مقابل بلوک 13 قرار دارد دهنه جدید ایستگاه مترو احداث شود که به این ترتیب بحث اشغال فضای بلوک 13 به طور کامل منتفی می شود.

اما پس از ارائه این پیشنهاد هیئت مدیره مرکزی هم نشان داد که به دنبال جذب امتیاز برای شهرک اکباتان است و تنها نمی خواهد خواسته شرکت مترو یعنی احداث دهنه دوم ایستگاه ساخته شود. در همین زمینه علی ارادتی در فحوای صحبت هایش با لحنی سیاستمدارانه به طرف مقابل فهماند که ساخت دهنه دوم همراه با ساخت ورودی جدید مترو در فاز 1 و در بلوار شهید بوذری امکان پذیر خواهد بود. اتفاقی که قطعا بار ترافیکی ایستگاه مترو در فاز 2 را به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد و به این ترتیب اهالی فاز 3 و 1 دیگر برای استفاده از مترو به فاز 2 مراجعه نخواهند کرد.    

در پایان جلسه دیشب قرار شد صحبت های رد و بدل شده طی نامه نگاری هایی حالت رسمی پیدا کنند و از آن طرف هیئت مدیره مرکزی جلساتی را با بلوکهای 11، 13 و حتی 15 برگزار و تهدید و فرصت های طرح جدید پیشنهادی را به طور کامل بررسی نماید. البته در خصوص احداث دهنه دوم ایستگاه مترو در فاز دو بلوک 9 نیز صاحب نظر است اما خوشبختانه «حسین کرد» رئیس هیئت مدیره این بلوک عضو هیئت مدیره مرکزی است و از همین روی مشکلات موجود را تا حدود بسیاری درک می کند.    

منتشر شده در چهارشنبه 17 آبان 1396       کد خبر : 7292
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح