دیدار «بابا عقیلِ» سینمای دفاع مقدس با هنرجویان اکباتانی

دیدار «بابا عقیلِ» سینمای دفاع مقدس با هنرجویان اکباتانی

مهدی فقیه را بیشتر مردم با فیلم سینمایی شاعرانه هور در آتش، در نقش بابا عقیل مهربان و نگران پسرش می‌شناسند؛ نقشی که او با هنرمندی و چیره‌دستی قوامش بخشید تا چهره‌ای از یاد نرفتنی از پدر سنتی و مهربان ایرانی در دوران جنگ برای مخاطبان خلق شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان شب گذشته این بازیگر قدیمی سینما در آموزشگاه هنرهای تجسمی ققنوس در شهرک اکباتان حضور پیدا کرد تا ضمن دیدار با هنرجویان این آموزشگاه در جریان کم و کیف تلاشهای صورت گرفته در این واحد فرهنگی و هنری قرار بگیرد.  

در این دیدار مهدی فقیه بازیگر قدیمی سینما از بیش از 50 سال سابقه حضور خود در عرصه های هنری همچون تئاتر، سینما و تلویزیون سخن گفت و البته اشارات بسیاری به قدمت و تاریخ «هنر» در شهر زادگاهش شیراز نمود که در این زمینه مشخص بود تسلط قابل ملاحظه ای بر روند طی شده رویدادهای هنری در دوران گذشته و معاصر این شهر دارد.

بازیگر نقش ماندگار «بابا عقیل» در فیلم سینمایی هور در آتش که بسیاری از علاقمندان سینما وی را در قالب همین نقش به خاطر می آورند در بخش دیگری از سخنانش به بیان تجربه ها و دستاوردهای خود طی سالها تحصیل و آموزش در فرانسه پرداخت و البته مشخص شد که دوره هایی اختصاصی را در زمینه ساخت عروسک و خیاطی گذارنده و موفق شده مدارجی را نیز در این زمینه طی کند.

اما نقطه عطف نشست دیشب اهدای تابلوی آبرنگ از چهره ی مهدی فقیه بود که توسط یکی از اساتید موسسه ققنوس ترسیم و به وی تقدیم شد، هدیه ای که بسیار مورد توجه این بازیگر پیشکسوت قرار گرفت و به نوعی او را شگفت زده کرد.

مهدی فقیه متولد سال 1324 است که در طی عمر بیش از 70 ساله ی خود در 36 اثر سینمایی و 18 مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او علاوه بر هنر بازیگری در عرصه های منبت، معرق، کاشیکاری، نجاری، آشپزی، شیرینی پزی و خیاطی نیز تجربیات بسیاری را از سر گذرانده است.

از مهدی فقیه در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر که در بهمن ماه سال 1389 برگزار شد به پاس یک عمر تلاش و دستاورد هنری تقدیر و تجلیل ویژه به عمل آمد.  

منتشر شده در دوشنبه 22 آبان 1396       کد خبر : 7304
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح