مگامال ترو خدا حراجی نزن! ترافیک همه را ذله کرد

مگامال ترو خدا حراجی نزن! ترافیک همه را ذله کرد

روزهای پایانی هفته گذشته ترافیک در ورودی های فاز 2 شهرک اکباتان به قدری شدید بود که برای عبور از حدفاصل میدان هگمتانه در فاز یک و میدان شهید صارمی در فاز دو که مسافتی کوتاه را شامل می شود، باید بیش از نیم ساعت زمان صرف می شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اما در این میان سوالی که برای بسیاری ایجاد شده بود اینکه چرا چنین اتفاقی رخ داده و به چه دلیل صف طویل اتومبیل ها در حوالی مجتمع مگامال تشکیل شده است؟

برای پاسخ به این پرسش نیازی نبود تحقیق و پیگیری خاصی صورت گیرد چون خود رانندگان و سرنشینانی که دقایق متمادی در پشت ترافیک گیر کرده بودند به صراحت اعلام می کردند که برای استفاده از «Black Friday» (جمعه سیاه) که طبق یک رسم بین المللی اجناس فروشگاهها با تخفیف ویژه ای به فروش می رسند، به مگامال آمده اند.

بر همین اساس و طبق اعلام کانال تلگرامی مگامال اجناس بسیاری از برندهای حاضر در این مجتمع طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تخفیف ویژه یعنی تا حدود 70 درصد زیر قیمت به فروش می رسید و همین عامل صف عجیب ورود اتومبیل ها را از خارج اکباتان به داخل رقم زده بود.  

در اینجا پس از سوال «چرا ترافیک؟» به واقع باید چند پرسش دیگر را هم مطرح کرد. «آیا مدیران مگامال قبل از اعلام هرگونه حراجی شرایط خاصِ محیط و پیرامون را نباید در نظر بگیرند؟»  

آیا این درست است که به قیمت سود بردن برندها، مردم اکباتان نه در وسط شهر بلکه در محدوده محل زندگی خود بدترین نوع ترافیک را تجربه کنند؟

همه این پرسش ها در حالی مطرح می شوند که این امیدواری همچنان وجود دارد که دست اندرکاران مگامال قدری بیشتر هوای همسایه های خود را داشته باشد و در تصمیم گیری های خود آنها را فراموش نکنند. یادمان باشد که مسیر اختصاصی این مجتمع تجاری از اتوبان شهید ستاری (شمال به جنوب) قرار است مشتریان را از ورود به داخل اکباتان برحذر سازد و از همان اتوبان به داخل مگامال رهنمون شوند اما این پروژه نزدیک به یکسال تأخیر را در کارنامه ثبت کرده است و قطعا بد نیست اگر «تا پیش از این آغاز به کار این مسیر اختصاصی از اعلام هرگونه حراجی یا حرکتی شبیه به این خودداری شود.»

اما در اثنای بروز این وضعیت دردناک برای مردم اکباتان یک نکته دیگر نیز قابل توجه است و آن اینکه چرا نهادهایی که مدیریت بومی و محله ای شهرک را بر عهده دارند (هیئت مدیره مرکزی و شورایاری) در مقابل چنین اتفاقاتی ساکت یا به عبارتی منفعل هستند!؟

واقعا چرا این سازمان های مردمی حتی در انعکاس ساده ی نظرات ساکنین به برخی سازمان های مرتبط اینقدر ضعیف عمل می کنند و اهمیتی به ترافیک، وقت مردم و انرژی های هدر داده شده نمی دهند.    

منتشر شده در سه شنبه 7 آذر 1396       کد خبر : 7360
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح