بخش تصویری 4 اکباتان کار خود را آغاز کرد

بخش تصویری 4 اکباتان کار خود را آغاز کرد

بعد از گذشت 3 سال فعالیت در زمینه تهیه اخبار و اطلاع رسانی مکتوب در شهرک اکباتان، 4 اکباتان به تازگی بخش تهیه ویدئوهای تصویری خود را راه اندازی کرده است.

هفته اول آذرماه 1393 سایت خبری اکباتان کار خود را بصورت آزمایشی آغاز کرد. آزمایشی از این جهت که تا پیش از آن در هیچکدام از محله ها یا شهرک های مسکونی تهران تجربه یک رسانه اختصاصی که بصورت روزانه اقدام به تهیه محتوای خبری برای آن محدوده را در مدنظر قرار دهد، وجود نداشت. حتی در این رابطه بسیاری از همکاران خبری معتقد بودند که یک محله یا شهرک ظرفیت خبری کافی را برای یک رسانه همه روزه دارا نمی باشد.

به هر صورت 4 اکباتان کار خود را آغاز کرد و در شرایطی که واقعا به دلیل عدم وجود تجربه های مشابه، دورنمای چندان مشخصی نداشت، سومین سال فعالیت خود را نیز پشت سر گذاشت. بر همین اساس و در آستانه آغاز سال چهارم همکاران تحریریه  تصمیم به ارائه فرمی جدید از اخبار شهرک اکباتان را در دستور کار قرار دادند و امروز اولین شماره قالب تصویری جدید با عنوان +4 (فور پلاس) در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در گزارش ارائه شده سعی بر این قرار گرفته است که مهمترین سوژه های موجود در کوتاه ترین زمان ممکن طرح و در مقابل دیدگان مخاطبین قرار گیرند. سوژه هایی که شاید بیشتر از شکل مکتوب باید مورد توجه واقع شوند. 

گفتنی است گزارش تصویری ارائه شده بدون تردید با حمایت برخی کسبه همراه و پشتیبان در امور فرهنگی و اجتماعی شهرک اکباتان میسر شده است و بدون حضور این مجموعه ها کار قطعا پیش نمی رفت. البته لازم به ذکر است اصنافی که با حضورشان کار را به جلو هدایت کردند بدون «چشمداشت خاص تبلیغاتی» در کنار این پروژه قرار گرفتند. باید توجه داشت که این واحدها از خوشنام ترین، شناخته شده ترین و «مطمئن ترین» نمونه های موجود در کسب و کار خود در محدوده اکباتان و حتی غرب تهران به حساب می آیند اما در این مسیر بیشتر بر اساس «نقش اجتماعی» خود و تأثیر گذاری فرهنگی در محیط پیرامونی همراهی را پذیرفته اند.  

بی تردید نمونه ارائه شده در ابتدای راه است و هم فضای نقد برای روند کاری آن قابل تصور می باشد و هم مجال برای پیشرفت بیشتر قطعا وجو دارد. سایت خبری اکباتان هم در ابتدا تصور نمی شد که جایگاه امروز خود را پیدا کند و طبعا بخش تصویری جدید هم از این قاعده مستثنی نیست (کما اینکه در سال گذشته نمونه های آزمایشی این حرکت تهیه و در سایت بارگذاری شد) پس گذر زمان چیزهای بسیاری به همراه خواهد داشت. امیدواریم در این زمینه از نظرها و ایده های مشورتی دوستان برخوردار باشیم تا در آینده ای نزدیک گام های بزرگتری برداشته شود.

در این راستا ارائه نظرات صاحبان فکر هم از طریق راههای ارتباطی موجود در قسمت «تماس با ما» (صفحه اصلی سایت خبری اکباتان) امکان پذیر است.

برای تماشای این گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید

منتشر شده در چهارشنبه 8 آذر 1396       کد خبر : 7367
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح