تمایلی برای احیای پیاده روی «اشغال شده» در فاز 1 وجود ندارد

تمایلی برای احیای پیاده روی «اشغال شده» در فاز 1 وجود ندارد

پس از اینکه در شماره دوم گزارش تصویری 4 اکباتان با عنوان (فور پلاس) به موضوع پیاده نصفه و نیمه در فاز 1 و لزوم احیای آن اشاره شد، بلوکهای درگیر در این مسئله به طور کلی از اساس منکر چنین وضعیتی شدند!

به گزارش سایت خبری اکباتان، بدون شک اکباتانی ها حتی یک بار هم که شده از پیاده روی بلوار شهید نفیسی در فار 1 (مسیر شمال به جنوب) تردد کرده اند و متوجه شده اند که در مقابل بلوکهای A3، B1 و A1 پیاده رو توسط فضای سبز این بلوکها اشغال شده و علاوه بر ایجاد مشقت تردد برای شهروندان به دفعات خطرات جانی در طی سالهای گذشته برای عابرین پیاده بوجود آمده است.

اما پیگیری های صورت گرفته نشان می دهد که اساسا دست اندرکاران این بلوکها هیچگونه رغبتی حتی برای طرح این موضوع ندارند چه برسد به رسیدگی و حل آن.

در این رابطه یکی از عوامل اجرایی بلوکهای نامبرده اعلام کرد که این دست از موضوعات از حیطه اختیارات هیئت مدیره، شورای ساکنین و نهادهای اینچنینی در بلوک خارج است و تنها مجمع عمومی ساکنین باید به این موضوع رسیدگی کند و اگر تنها یک «عضو مجمع» با این موضوع مخالف باشد امکان اختصاص فضای بلوک برای پیاده رو عمومی وجود نخواهد داشت!!

از پاسخ ارائه شده توسط این شخص محترم که اتفاقا از دوستان و همراهان 4 اکباتان نیز می باشد اینگونه برداشت می شود که «نمی خواهیم بدهیم»، چون وقتی زمین این پیاده رو طبق نقشه های شهری توسط بلوکهای نامبرده بصورت غیر مجاز محصور شده، دیگر مجمع چه اختیاری برای تصمیم گیری در این امور دارد؟

به هر روی چیزی که مشخص است اینکه هیئت مدیره مرکزی اکباتان کاملا موافق احیای پیاده رو در فاز 1 است و از طرفی شهرداری هم می خواهد تا قبل از وقوع یک حادثه دلخراش دیگر و باز شدن پایش به مواردی از این دست، این موضوع را حل و فصل کند اما بدون تعارف این میزان از «خواستن» توسط 2 نهاد نامبرده کفایت نمی کند و بر این اساس باید یک عزم و اراده جدی تعریف شود تا اینگونه نه تنها حقوق مردم تضییع شود و نه به دروغ به برخی ساکنین این بلوکها عنوان شود که این فضاها اساسا متعلق به بلوکهای مذکور می باشد.

تعارف و همسایگی دو فاکتور مهمی هستند که باعث می شوند بسیاری از مشکلات در شهرک اکباتان پیگیری نشوند. شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان در نهایتِ وجود یک مشکل به این مسئله فکر می کنند که با فلانی یا فلانی ها چشم در چشم هستیم و می خواهیم زندگی کنیم.    

منتشر شده در دوشنبه 4 دي 1396       کد خبر : 7484
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح