ماجرای زمین روبروی بلوک 17 از زبان شهردار ناحیه 6

ماجرای زمین روبروی بلوک 17 از زبان شهردار ناحیه 6

طی 48 ساعت گذشته تصاویری از زمین روبروی بلوک 17 (فاز 2) در کانال های تلگرامی دست به دست می شود که در این عکسها خط کشی در زمین مورد اشاره به چشم می خورد و در متن زیر آنها نیز پرسشهایی با کلید واژه های خاص همچون «قطع درختان»، «تخریب محیط زیست» و «هبه زمین» به چشم می خورد.    

به گزارش سایت خبری اکباتان، در همین رابطه 4 اکباتان در گفت و گویی تلفنی با محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 به واکاوی چرایی انجام خط کشی بر روی این زمین طبق آنچه که در عکس زیر آمده، پرداخته است.

شهردار ناحیه 6 در رابطه با خط کشی شدن زمین روبروی بلوک 17 گفت: طبق دستور العملی که توسط مراجع قانونی صادر شده است کلیه چاههای آب موجود در سطح شهر تهران به دلیل رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی باید بصورت محصور کنترل شوند تا از بروز برخی مسائل و مشکلات جلوگیری شود. این موضوع تنها به شهرک اکباتان هم مربوط نمی شود و حتی در حال حاضر اطراف یک نمونه از همین چاههای آب در اتوبان شهید ستاری بر اساس دستور العمل مذکور پوشیده شده است.

وی در رابطه با خط کشی ایجاد شده نیز اعلام کرد: این خط کشی تنها برای ایجاد یک دیوار پیرامون همین چاه آب صورت گرفته تا ایمنی و امنیت این چاه آب که ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد تأمین شود و هیچ برنامه دیگری در این محدوده مدنظر نمی باشد، البته درختان داخل این دیوار نیز همچنان حفظ و نگهداری خواهند شد.  

شهرداری ناحیه 6 در خصوص درختان این تکه زمین هم گفت: درختان این زمین با همکاری شهرداری و ساکنین کاشته شده است و طی ماههای گذشته هم نگهداری آن توسط خود شهرداری صورت گرفته و اهالی اکباتان بدانند که همچنان نگهداری از این فضای سبز در دستور کار ما قرار دارد.

گفته های شهردار ناحیه در حالی عنوان می شود که متأسفانه در برخی کانال های تلگرامی عناوین «قطع درختان»، «تخریب محیط زیست» و «ساختمان سازی» برای توصیف این زمین به چشم می خورد و حتی یکی از کانال های تلگرامی پا را فراتر از این موارد گذاشته و موضع «هبه زمین» در منطقه 5 را مطرح کرده است.

در هر حال فعلا همانطور که شهردار ناحیه 6 به صراحت اعلام نموده تنها موضوع محصور سازی «چاه آب» در دستور کار قرار دارد.

از طرف دیگر همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است هیچ درختی در حال حاضر در این زمین قطع نشده و تنها به علت فرا رسیدن سرمای زمستان، درختان سرسبزی خود را از دست داده اند.

منتشر شده در شنبه 9 دي 1396       کد خبر : 7513
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح