مگامال «تب شدید» دارد و درمان ها افاقه نمی کند

مگامال «تب شدید» دارد و درمان ها افاقه نمی کند

سرپرست تازه منصوب شده مگامال بعد از گذشت 2 ماه امروز بهتر از هر کسی دیگری می داند که مجتمع مگامال با چه مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. مشکلاتی که به شکل بسیار بدی درهم تنیده شده و برای حل آنها یک عزم و تلاش بسیار جدی آنهم فارغ از حدود شعارهای رایج لازم است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، کمتر کسی وقتی از بیرون به مجتمع مگامال در شهرک اکباتان نگاه می کند می تواند تصور کند در پس این ظاهر به شدت پر زرق و برق و استوار چه مشکلاتی ریز و درشتی وجود دارند. مشکلاتی که درصد بالایی از آنها به سوء مدیریت در سالهای گذشته برمی گردد و امروز بسیاری از سرمایه گذاران را کلافه کرده است.   

سومین بانک در طبقه همکف!

همیشه رسم بر این است که در طبق همکف مجتمع های تجاری یا به عبارتی «مال ها» برنامه های خدماتی متنوعی در نظر گرفته می شود تا روز به روز بر میل و رغبت مراجعه کنندگان افزود شود. از امکانات ماساژ تا کافی شاپ های روز باز و حتی آکواریوم های بزرگ همه و همه گوشه هایی از تمهیداتی است که برای یک فضای ورودی یک «مال» اندیشیده می شود.

اما در مگامال اکباتان کار دقیقا برعکس است چون اگر از 6 ماه پیش محوطه طبقه همکف یا «وُید» را مدنظر قرار داده باشید به خوبی متوجه می شوید که روز به روز از شور و همهمه حضور مردم کاسته می شود و این در حالی است که در ماههای پایانی سال قرار داریم و طبعا باید بر شدت مراجعات افزوده شود.

در همین رابطه قرار است پس از حضور 2 بانک در طبقه همکف مگامال مقدمات حضور سومین بانک هم فراهم شود تا بیش از پیش این سوال پیش بیاید که آیا طبقه همکف بیشتر مناسب حضور برندهای رنگارنگ برای جذب مخاطب است یا اماکنی اداری همچون بانک؟؟

از بین رفتن قبل از افتتاح

برخی از فضاهای مگامال پس از چند سال همچنان نیمه کاره به حال خود رها شده اند و حالا در شرایطی قرار گرفته اند که پیش از افتتاح و آغاز به کار سقف، کف یا دیواره ها آنها دچار تخریب شده اند. برای فهم بهتر این موضوع اگر سری به محوطه پشتی مگامال یعنی فضای مابین ساختمان اصلی و زمین خاکی ضلع شمالی بزنید به خوبی متوجه می شوید که سنگ های کف به کار رفته در طبقات بالایی مگامال به علت گرم و سردی هوا شکسته و از بین رفته اند و این در حالی است که این محوطه ها هنوز مورد استفاده هم قرار نگرفته که همین مسئله بیانگر ضررهای عدیده ای است که در این مجتمع به سرمایه های موجود وارد می شود.    

برندهایی که خارج می شوند

همانطور که عنوان شد وضعیت طبقه همکف مگامال از بعد کسب و کار اصلا مناسب و دلخوش کننده به نظر نمی رسد و شاید به همین دلیل باشد که در طی ماههای گذشته حدود 10 برند فعال در این مجموعه عطای رفتن را به ماندن ترجیح داده و مگامال را ترک کرده اند.

برخی از این برندها که با آنها صحبت شده مهمترین دلایل عدم تداوم حضور خود را «عمل نکرد» به تعهداتی برشمرده اند که از روز نخست توسط مدیران بالادستی تعهد شده بود.

در کنار این مشکل وضعیت برندهایی که وعده حضور آنها در مگامال هم داده می شد نامشخص و تقریبا منتفی است که با این حساب می توان گفت ورودی و خروجی برندها در مگامال کاملا از وضعیت «بالانس» خارج شده است.  

سرپرست جدید و کوهی از مشکلات تلنبار شده

سرپرست جدید مگامال که جایگزین مدیر عامل قبلی شده است فردی به اصطلاح امروز ها «کارنامه دار» است و البته در زمینه افتتاح و راه اندازی مجتمع های تجاری اینگونه نیز تجربیات بسیار خوبی دارا می باشد اما بدون تعارف واقعیت های موجود را نیز باید در نظر گرفت.

از یک سو کمبود منابع مالی که افتتاح بسیاری قسمتها را با تآخیرهایی بعضا 3 یا 4 ساله مواجه کرده و از سوی دیگر شیوه های مدیریتی غلط که در گذشته به وفور اعمال شده و امروز مهندس «یاسر نیازی» میراث دار آنها است و در کلیت نیز حال و روز جاری مگامال که بی شک شباهت قابل توجهی به بیماری دارد که «تب شدید» را از سر می گذارند. همه موارد ذکر شده سنگهای پیش پای سرپرست جدید می باشد و تازه به همه اینها کارشکنی هایی که از سوی برخی دور و بری ها صورت می گیرد را هم باید اضافه کرد (همین قضیه طی هفته های گذشته باعث ایجاد تغییرات بسیاری در بدنه مدیریتی و اجرایی مگامال شده است).  

درمان ها افاقه خواهد کرد؟

تجویز نسخه برای مگامال آنهم در شرایط فعلی کار راحت و آسانی نیست. کما اینکه طی سالهای گذشته نیز خیلی ها نسخه پیچیده اند و امروز خروجی همان تصمیمات مشخص است. اما به هر ترتیب به نظر می رسد مجتمعی که یک زمانی با عنوان «اولین نمونه مال در ایران» از آن نامبرده می شد نیازمند یک فرمانده واقعی است، فردی که توانایی ایجاد اصلاح و بهبود داشته باشد و تنها به یک سری مسائل پیش پا افتاده دل خوش نکند.

قطع به یقین با گذشت زمان مشخص خواهد شد که مدیران حاضرِ امروز توانسته اند کار را «دربیاورند» یا آنها نیز باری بر کوه مشکلات موجود افزوده اند.   

منتشر شده در شنبه 16 دي 1396       کد خبر : 7534
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح